ساخت ماهواره فجر در جریان سخت تحریم ها | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
ساخت ماهواره فجر در جریان سخت تحریم ها

وزیر دفاع گفت: ماهواره فجر در شرایط سخت تحریم و تماما توسط دانشمندان کشورمان ساخته شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، سردار حسین دهقان صبح امروز در مراسم تجدید میثاق مدیران و کارکنان صنعت دفاعی با آرمان‌های والای انقلاب با بیان اینکه ملت ایران انتظارات خود را بر عینیت یافتن انقلاب اسلامی می‌دانستند افزود: در سایه انقلاب اسلامی تمام شعائر اسلامی زنده شد.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران منحصر به کشورمان نیست افزود: انقلاب اسلامی ایران انقلاب تمام ملت‌های مستعضف جهان و ملت‌های خواهان آزادی است.

وزیر دفاع با بیان اینکه ملت ایران اعم از زن و مرد، پیر و جوان همگی یکپارچه به میدان آمدند و تحت رهبری امام راحل انقلاب خود را به پیروزی رساندند تصریح کرد: انقلاب اسلامی ایران قرآن را به صحنه آورد و مبنای تمام امور سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و … قرار گرفت.

وزیر دفاع با بیان اینکه گام‌های بسیار ارزنده‌ای در راستای تمدن اسلامی در کشور توسط ایران اسلامی برداشته شده است خاطرنشان کرد: انقلاب ما یک وجه ممیزه از همه انقلاب‌ها داشت و این انقلاب بدون توجه به مادیات به پیروزی رسید.

دهقان با بیان اینکه انقلاب اسلامی ایران طبق فرمایش حضرت امام راحل یک هدیه به ملت بود افزود: امروز ملت ایران به خوبی مسیر حرکت امام را ادامه داده و انقلاب اسلامی ایران هر روز شکوفاتر می‌شود و نام و یاد امام راحل در تمام جهان هر روز بیشتر بر سر زبان‌ها ساری و جاری می‌شود.

وی با بیان اینکه اگر گفته می‌شد به دنبال صدور انقلاب هستیم تصور دیگران کشورگشایی ایران و توسعه مرزهای جغرافیایی بود خاطرنشان کرد: اما آنچه که مورد اهتمام امام راحل و رهبر معظم انقلاب قرار گرفت دریافت پیام انقلاب برای ملت‌های آزادی‌خواه جهان بود تا آنها با انگیزه‌ای مضاعف حرکت خود را در جهت شعارهای انقلاب ایران پیدا کند.

سردار دهقان با بیان اینکه در کشورهای مختلف انقلاب اسلامی ما به عنوان یک الگو در روش مبارزاتی قرار گرفته است تاکید کرد: نظام سلطه از صدور انقلاب و توسعه آن در سراسر جهان به شدت وحشت دارد. به همین دلیل تلاش می‌کند تا چهره اسلام را مخدوش نشان دهد تا جلوی صدور انقلاب را بگیرد اما انقلاب اسلامی ایران انفجار نور بود و به زودی در تمام جهان توسعه خواهد یافت.

وی با بیان اینکه استقلال سیاسی مدنظر امام راحل بود گفت: امروز با تمام وجود این آرزوی امام به تحقق پیوسته و به جرات می‌توان گفت مستقل‌ترین نظام سیاسی جهان جمهوری اسلامی ایران است.

وی با بیان اینکه ملت ایران با اتکای به ولایت فقیه در مقابل تمام زیاده‌خواهی‌های غرب ایستاده است افزود: ملت ایران نشان دادند به رغم همه محدودیت‌ها نه تنها تسلیم نشده و تردیدی در خواستن خود راه نداده و شعار ما می‌توانیم را به معنای واقعی محقق کرده‌اند.

سردار دهقان با بیان اینکه دستاوردهای علمی ایران سه دهه گذشته قابل افتخار بوده است گفت: امروز در بسیاری از فناوری‌ها در سطح جهان مطرح هستیم و روز به روز بر افتخارات ما افزوده می‌شود.

وی با اشاره به این موضوع که دشمنان سعی دارند نشان دهند که تحریم ملت ایران را به زانو درآورده و جلوی رشد علمی ایران گرفته شده است خطاب به آنها گفت: تحریم‌ها نه تنها رشد علمی ایران را متوقف نکرده بلکه فرزندان ایران اسلامی ماهواره فجر را در همین تحریم ساخته‌اند و با موفقیت در مدار زمین قرار گرفت.

وی با بیان اینکه نسل جدید انقلاب چقدر جانانه در مسیر حرکت امام گام برمی‌دارد خاطرنشان کرد: تمام مراحل ساخت، پرداخت و ردیابی ماهواره فجر توسط دانشمندان جوان کشورمان در حال انجام است.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه دشمن برای اینکه جلوی رشد و توقف ایران را بگیرد به جنگ فرقه‌ای روی آورده است تاکید کرد: امروز وحدت نیاز اصلی تمام مسلمین در سراسر جهان است.

سردار دهقان در پایان خاطرنشان کرد: کارکنان صنعت دفاعی تا آخرین قطره خون خود در دفاع از اسلام و انقلاب کوتاهی نخواهند کرد.

مشرق

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false