×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تولید گاز از فاز ۱۲ پارس جنوبی به ۷۵ میلیون متر مکعب می‌رسد

مجری طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی گفت: در آینده نزدیک با انجام نهایی سرویس‌های عملیاتی در بخش‌های پالایشگاهی و دریا، میزان تولید گاز از سه سکوی فاز ۱۲ به حدود ۷۵ میلیون مترمکعب در روز می‌رسد.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از روابط عمومی شرکت نفت وگاز پارس، رسول فلاح نژاد  با اشاره به اینکه روند تولید گاز در فاز ۱۲ پارس جنوبی تسریع یافته است اظهار داشت: طی ماه‌های آبان و آذر امسال ظرفیت تولید گاز از ۲۵ میلیون به ۶۰ میلیون مترمکعب در فاز ۱۲ رسیده و این میزان گاز تولیدی بطور ثابت و پیوسته به شبکه سراسری تزریق می‌شود.

وی با یادآوری اینکه از اسفند سال گذشته نخستین تزریق گاز به شبکه انجام شد، تصریح کرد: از ۱۰ ماه گذشته که بخش‌های مختلف این پروژه وارد سرویس شده است ۵ میلیارد فوت مکعب گاز به شبکه سراسری تزریق شده است.

فلاح نژاد با بیان اینکه هم اکنون سه سکوی فاز ۱۲ درحال برداشت گاز از مخزن هستند افزود: درحال اجرای تنظیمات نهایی برای افزایش برداشت گاز از مخزن هستیم و در آینده نزدیک میزان برداشت گاز از این سکوها به حدود ۷۵ میلیون مترمکعب می‌رسد.

مجری طرح توسعه فاز ۱۲ پارس جنوبی با اشاره به راه اندازی ۵ ردیف پالایشگاه خشکی این فاز ، از تکمیل و اجرای ردیف ششم تا حداکثر ۱۰ روز آینده خبر داد و گفت: با بهره برداری از ردیف ششم کل ظرفیت پالایشگاه در مدار سرویس قرار گرفته و این پالایشگاه را در جایگاه دومین تولید کننده (پالایشگاه) گازی کشور پس از پالایشگاه فجر جم قرار می‌دهد.

وی، تصریح کرد: پروژه فاز ۱۲ با هدف برداشت روزانه ۳ میلیارد فوت مکعب معادل ۸۴ میلیون متر مکعب گاز طراحی و به اجرا درآمده است که با دستیابی به تولید نهایی آن طی هفته‌های آینده، ۱۵ درصد به ظرفیت موجود تولید گاز کشور افزوده می‌شود. 

تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false