آغاز مرحله دوم فیلترینگ هوشمند | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آغاز مرحله دوم فیلترینگ هوشمند

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، هدف از طرح فیلترینگ هوشمند را حذف محتوی مجرمانه و غیراخلاقی فضای مجازی دانست و گفت: مرحله اول اجرای این طرح پایان یافته و مرحله دوم آن آغاز شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، 'محمود واعظی' روز دوشنبه در سمنان در جمع خبرنگاران افزود: برخی از سایت ها دارای محتوی مجرمانه و یا غیراخلاقی هستند و خانواده ها نمی خواهند چنین فضایی در اختیار داشته باشند، در حالی که همین سایت ها مطالب علمی و مفید نیز دارند و قرار نیست کل سایت مسدود شود.

وی اظهار داشت: برای اینکه جامعه را از مطالب مفید سایت ها محروم نکنیم سامانه هوشمندی طراحی شد که برخی مطالب غیر اخلاقی و مجرمانه را مسدود و از دسترس خارج می کند.

وی یادآور شد: فیلترینگ هوشمند سه مرحله دارد که مرحله اول آن آزمایشی و اجرای آن به مدت یک ماه به طول انجامید که از مرحله اول راضی هستیم.

واعظی گفت: اجرای مرحله دوم آن نیز یک هفته است آغاز شده و به مدت سه ماه به طول می انجامد.

* توسعه اینترنت روستایی

وزیر ارتباطات در خصوص توسعه شبکه اینترنت در روستاها گفت: در حال حاضر هشت هزار روستا در کشور به اینترنت متصل هستند و تا سال آینده این تعداد را به نزدیک به ۳۰ هزار روستا افزایش خواهیم داد.

وی یادآور شد: طبق برنامه باید روستاهای دارای ۲۰ خانوار زیر پوشش شبکه اینترنت قرار گیرند در حالی که هم اکنون روستاهای کمتر از ۲۰ خانوار نیز زیر پوشش قرار گرفته اند.

* تلاش برای کاهش تعرفه های مخابراتی

وزیر ارتباطات در خصوص برنامه افزایش یا کاهش تعرفه های مخابراتی نیز اظهار داشت: برنامه ما این است که سال آینده افزایش تعرفه ای نداشته باشیم و اگر بتوانیم در بخش اینترنت خانگی و موبایل کاهش تعرفه داشته و اینترنت را برای استفاده عموم ارزان کنیم.

واعظی گفت: در خصوص تعرفه های تلفن ثابت با توجه به اجرای طرح هم کدسازی، درآمد شرکت مخابرات کاهش یافته و ممکن است در این بخش تغییراتی داشته باشیم اما بنایی بر افزایش قیمتها وجود ندارد.

* افزایش کاربران اینترنت

وی گفت: در خصوص افزایش سرعت و یا امکان دسترسی همگان به اینترنت تصمیم گرفته شد در این بخش سرمایه گذاری انجام شود تا شرایط برخورداری از اینترنت برای همه فراهم شود.

واعظی اظهار کرد: در این خصوص در دولت یازدهم شمار کاربران اینترنت در کشور از سه میلیون کاربر تا هشت میلیون کاربر افزایش یافته است.

وی گفت: در عین حال سرعت اینترنت برای دانشگاهها، مراکز عمومی، تجاری و غیره را افزایش داده ایم و امیدواریم در آینده این مشکل نیز با توسعه تلفن های نسل سه و چهار رفع شود.

وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، سمنان را از استانهای مهم در حوزه ارتباطات دانست و اظهار کرد: نزدیکی به تهران و داشتن پتانسیل اقتصادی شرایط را برای توسعه بیش از پیش ارتباطات در این استان فراهم کرده است.

وی گفت: توسعه ارتباطات که در این استان اتفاق افتاده نسبت به ماههای گذشته دو برابر شده است.

وزیر ارتباطات در پایان سفر به سمنان راهی شهرستان گرمسار شد.

 
منبع: ایرنا

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false