چند بازیگر "خانم مارپل" شده‌اند؟ | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
چند بازیگر "خانم مارپل" شده‌اند؟

با درگذشت جرالدین مک ایوان – بازیگر سریال کاراگاهی و معروف «خانم مارپل» – پرونده‌ی این سریال کارآگاهی حداقل برای مدتی در تلویزیون بسته شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، جرالدین مک ایوان از جمله آخرین بازیگرانی است که در نقش «خانم مارپل» ظاهر شده‌اند. او روز گذشته در سن ۸۲ سالگی درگذشت. فرزندانش می‌گویند که پس از یک سکته از اواخر اکتبر در بیمارستان بستری شده بود و در نهایت در بیمارستان جان سپرد.

علاوه بر او، مارگارت رادرفورد هم این نقش را بازی کرده بود و جالب اینکه او هم مانند مک‌ایوان در دهه‌ی ۸۰ زندگی‌اش درگذشت.

فهیمه راستکار – دوبلور «خانم مارپل» – هم در حالی که هشت دهه را دیده بود، در سن ۸۰ سالگی درگذشت. او پس از گذراندن یک دوره بیماری طولانی دار فانی را وداع گفت و اواخر عمرش هم به بیماری آلزایمر مبتلا بود.

اما اغلب ایرانی‌ها با شنیدن نام «خانم مارپل»، چهره‌ی بازیگری دیگر به نام جوان هیکسون را به یاد می‌آورند. شاید بتوان او را مطرح‌ترین بازیگری دانست که نقش «خانم مارپل» را بازی کرده است.

در سال ۱۹۴۶ پس از اینکه آگاتا کریستی بازی هیکسون را در یکی از داستان‌های جنایی‌اش با نام «ملاقات با مرگ»(شخصیت اصلی آن پوآرو است) می‌بیند، نامه‌ای برایش می‌نویسند با این مضمون که «امیدوارم روزی تو نقش خانم مارپل عزیز مرا بازی کنی».

حدود ۴۰ سال بعد، این آرزوی کریستی محقق می‌شود و اتفاقا به اعتقاد کارشناسان، هیکسون بیش از سایر بازیگرانی که نقش خانم مارپل را بازی کرده‌اند، توانسته به این نقش نزدیک شود.

جوان هیکسون برای ایفای این نقش دو بار نامزد دریافت جایزه بافتا شد.

اما جرالدین مک ایوان به عنوان آخرین فردی که در نقش خانم مارپل مقابل دوربین رفته است، از سال ۲۰۰۴ تا ۲۰۰۷ ایفاگر این نقش در شبکه آی‌ تی‌وی بوده است.

او در سال ۱۹۳۲ در انگلستان متولد شد و از ۱۴ سالگی با دستیاری صحنه به عرصه تئاتر وارد شد. در سال ۱۹۴۶ مک ایوان برای اولین بار به عنوان بازیگر ایفای نقش کرد.

مک ایوان پس از پنج سال بازی در نقش «خانم مارپل»، در سال ۲۰۰۸، پس از ساخت سه سری از این سریال، بازنشستگی‌اش از این نقش را اعلام کرد.

پس از انصراف مک ایوان از بازی در نقش خانم مارپل، جولیا مک کنزی نقش خانم مارپل را در سری چهارم این سریال بازی کرد. در سریالی که با عنوان «خانم مارپل» برای شبکه آی‌تی‌وی ساخته شده، هر سری شامل چهار داستان بود، بجز سری ششم که سه اپیزود داشت.

شش اپیزود اول از سریال «خانم مارپل»، تماما با اقتباس دقیق از رمان آگاتا کریستی ساخته شد، اما اپیزودهای دیگر ترکیبی از داستان خانم مارپل با داستان‌های جنایی دیگرش بود. پس از ساخت شش سری از سریال «خانم مارپل» برای شبکه آی‌تی‌وی، اعلام شد که بی‌بی‌سی حق ساخت داستان‌های آگاتا کریستی را خریده است و در نتیجه شبکه آی‌تی‌وی دیگر نتوانست سریال جدیدی از «خانم مارپل» بسازد.

 
منبع: ایسنا

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false