حمله داعش به سامراء | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۹ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
حمله داعش به سامراء

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد: تروریست های داعش صبح امروز حمله گسترده ای به منطقه سور شناس در سامراء در چهل کیلومتری جنوب تکریت انجام دادند.

به گزارش "چغادک نیوز"، پایگاه النهرین، منابع کُردی اعلام کرد: داعش در محور سنجار دراستان نینوا در شمال غربی عراق از ضعف امکانات از مدتها قبل رنج می برد اما حضور تروریست هایی از سوریه به موصل سبب شده است که داعش با امکانات و توان بیشتر از قبل دست به یورش بزند و با سلاح سنگین مراکز وابسته به نیروهای پیشمرگه را هدف قرار دهد.

به گفت این منابع جنگنده های ائتلاف بین الملل حملات خود را به مراکز داعش از سر گرفته اند.این منابع افزودند: داعشی ها از محور الناوران حمله کردند که این حمله با شکست روبرو شد.

فعل و انفعالات داعش در مرزهای سوریه و عراق

منابع عراقی از تردد داعش در مرز سوریه با عراق خبر دادند. خلف الطرموز عضو شورای استان الانبار بیان کرد: گروهک داعش دهها کارخانه بزرگ را در شهرهای القائم، الرطبه و کبیسه مانند کارخانه های سیمان و فسفات و کود شیمیایی و شیشه سازی و گوگرد را به شهر الرقه در سوریه منتقل کرده است و در مقابل فرآورده های نفتی و نفت خام از سوریه به داخل عراق منتقل می کند.

وی افزود: داعش از این راه درآمد کسب می کند. اما این گروهک اقدام به راه اندازی برخی کارخانه ها در عراق و سوریه کرده است تا این گونه وانمود کند که همه مستلزمات لازم را در عصر معاصر در اختیار دارد.

شاهدان عینی در شهرهای الرطبه و القائم در مرز میان عراق و سوریه نیز از محموله‌های که از عراق خارج و به آن وارد می شود خبر داده‌اند و اعلام کردند: احشام و دام و نیز نفت میان سوریه و عراق جابجا می شود و این عمل روزانه ادامه دارد.

الحاج ابو رعد یکی از ساکنان موصل در این باره گفت: محصولات کشاورزی و دیگر مایحتاجات از سوریه وارد می شود. برخی کارخانه از عراق به سوریه منتقل می شود و عکس آن نیز وجود دارد یعنی کارخانه های سوریه به موصل منتقل می شود که این کارخانه نقش زیادی در آلوده کردن هوا و زیان به محصولات کشاورزی در موصل دارند. انبارهای گندم و جو در تسلط داعش است.

تیرباران ۱۳۷ نفر از سوی داعش

محمد الدلیمی یکی از عشایر الدلیم در فلوجه اعلام کرد: داعش ۱۳۷ زندانی را اعدام کرده است و در گور جمعی در فلوجه دفن کرده اند.

وی افزود: داعش این افراد را در یکی از کارخانه ها در منطقه صنعتی در فلوجه تیرباران کرده بود و در نزدیکی محل اعدام دفن کرده است.

هلاکت ۵۵ تروریست در الانبار

وزارت دفاع عراق اعلام کرد: تیپ ۵۳ پیاده وابسته به لشگر ۱۴ طی عملیاتی موفقی در منطقه البو عبیده در الکرمه در الانبار ۲۵ تروریست را به هلاکت رساندند.

در این بیانیه آمده است: تیپ ۳۵ به همراه نیروهای مردمی حمله داعش به جاده بین المللی تکریت و پایگاه ماجد التمیمی را دفع کردند و ابوحفصه التکریتی را به هلاکت رساندند. در مناطق پل الثرثار و پل ژاپنی نیز نیروهای مردمی ۳۰ تروریست را به هلاکت رساندند.

حمله داعش به سامراء

یک منبع امنیتی در استان صلاح الدین اعلام کرد: تروریست های داعش صبح امروز حمله گسترده ای به منطقه سور شناس در سامراء در چهل کیلومتری جنوب تکریت انجام دادند.

این منبع بیان کرد: این حمله با انفجار خودرو بمب گذاری شده که یک عامل انتحاری آن را هدایت می کرد و نیروهای مردمی را هدف قرار داد شروع شد و به دنبال آن درگیری‌هایی میان نیروهای امنیتی و تروریست های داعش رخ داد که سبب زخمی شدن ۱۸ نفر از نیروهای مردمی و غیر نظامیان شدند.

به گفته این منبع درگیری ها همچنان ادامه دارد و در آن از سلاح های میان برد و سبک و خمپاره ای استفاده شده است.

تشریح آخرین اوضاع کرکوک از زبان استاندار آن

نجم الدین کریم استاندار کرکوک گفت: نیروهای پیشمرگه از همه طیف ها در کرکوک حمایت می کند.دولت مرکزی تسلیحات کافی در اختیار نیروهای پیشمرگه قرار دهد و ائتلاف بین المللی باید از هوا نیروهای پیشمرگه را پوشش دهد.

وی افزود: نیروهای پیشمرگه ضمن آزاد سازی برخی از مراکز و روستاها و میدان نفتی خباز موفق به آزاد کردن ۲۴ گروگان شده است. همچنین ۳۰۰ داعشی به هلاکت رسیده است.

حضور وزیر نفت عراق در کرکوک

این درحالی است که عادل عبدالمهدی وزیر نفت عراق امروز برای اطلاع از شرایط امنیتی این استان و بازدید از میدان نفتی خباز در منطقه ملا عبدالله درجنوب غرب کرکوک که با تازگی از لوث داعش آزاد شده است وارد این شهر شده است.

اذعان یک نظامی بازنشسته آمریکای به موفقیت‌های نیروهای عراق ضد داعش

جیمز ریسی یکی از نظامیان بازنشسته آمریکایی اعلام کرد: داعش در مناطق شمال بغداد ضربات قوی به داعش وارد کرده است و آن را در موصل منزوی کرده است.نیروهای عراقی مناطقی را در در مناطق اطراف رود دجله میان بغداد و موصل بازپس گرفته اند. تحول مهم هنگامی رخ می دهد که نیروهای عراقی بخواهند وارد موصل بشوند. موصل شهر بزرگی است و امکان تلفات طرفین زیاد است و در آن هنگام نیروهای عراقی نیاز به پوشش هوایی زیاد دارند.

وی افزود: داعش به جنگ دارد تا زمانی که امکان گفتگو وجود داشته باشد و این گفتگو از طریق عربستان، عراق و اردن خواهد بود و به نظر من این رخ خواهد داد اما نه در کوتاه مدت بلکه پس از کشته شدن بسیاری از رهبران داعش از جمله ابوبکر البغدادی میسر می شود.

 
منبع: تسنیم

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false