×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
فشار اعراب برای اخراج استرالیا از آسیا

در حالی که تیم ملی استرالیا امروز به وقت ایران باید در فینال جام ملت های آسیا به مصاف کره جنوبی برود، اما ظاهراً فدراسیون فوتبال این کشور با مشکلی بزرگ تر رو به رو شده است.

به گزارش "چغادک نیوز"، وب سایت استرالیاییِ سیدنی مورنینگ هرالو (SMH) نوشت: در گفت و گوی رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا، شیخ سلمان بن ابراهیم الخلیفه با نشریات اماراتی افشا کرد که کشورهای حوزه خلیج فارس در پی آن هستند تا استرالیا را از کنفدراسیون فوتبال آسیا اخراج کنند. وی در افشای این طرح که ضمن اشاره به این موضوع که "عرب ها در این موضوع  تنها نیستند" در جریان است گفت: "نشانه هایی از آن وجود دارد که کنفدراسیون فوتبال آسیا عذر استرالیا برای حضور در این قاره را بخواهد."

استرالیا در سال ۲۰۰۶ پس از کش و قوس های فراوانی به جمع تیم های آسیایی پیوست، آن هم در حالی که به رشد فوتبال در آسیا کمک زیادی کرد و البته تاثیر زیادی از آسیا نگرفت. در اصل حضور استرالیا در آسیا برای این کشور چندان مفید نبوده است و نفع بیشتر از حضور استرالیا در این قاره، برای آسیا بوده است. حال اگر استرالیا در دومین حضور خود در فینالِ جام ملت های آسیا موفق به قهرمانی شود، نشان از آن دارد که سطح این تیم از آسیا بسیار بالاتر است و این تیم می تواند برای کشورهای خاور دور مانند ژاپن و کره که فوتبال آن ها همچنان در حال پیشرفت است خطر ساز شود. مضاف بر اینکه در کنار استرالیا، تیم های درحال رشدی مانند چین و هند نیز در کمین ژاپن و کره قرار دارند و حضور استرالیا در آسیا نیز کار را برای آن ها سخت خواهد کرد.

سلمان در ادامه صحبت های خود با روزنامه ال اتحاد در دوبی افزود: "استرالیا پیش از آنکه من به عنوان رییس کنفدراسیون فوتبال آسیا برگزیده شوم به عضویتِ کنفدراسیون در آمد و هم اکنون نیز هیچ تضمینی در مورد ماندن یا حذف شدن این کشور از کنفدراسیون وجود ندارد. هم اکنون نشانه هایی از تلاش تیم های غربی (غرب آسیا) برای حذف استرالیا وجود دارد، اما باید اشاره کنم که اعراب در این زمینه تنها نیستند و کشورهای دیگری نیز خواهان حذف استرالیا هستند."

علیرغم تمامی این صحبت ها از سوی سلمان، اما دیوید گالوپ، مدیر رسانه ای فدراسیون استرالیا  در این باره گفت: "ما از شنیدن چنین خبرهایی از غرب آسیا به شدت شگفت زده شدیم. درست است که ما تازه وارد هستیم اما حضور ما در اینجا بسیار تاثیر گذار بوده است و ما به عنوان عضو مهمی از کنفدراسیون تلقی می شویم. جدا از این ها ما برای مقاصد دیگری نیز در آسیا حضور داریم. مقاصدی مانند اتحاد بیشتر و دوستی بیشتر میان کشورها."

در هر صورت باید منتظر ماند و دید که لابیِ اعراب خشمگین آیا می تواند استرالیا را پس از ۱۰ سال از آسیا حذف کند یا خیر.

 
منبع: طرفداری

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false