×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بقید قرعه به تعدای از شرکت کنندگان جایزه ای تعلق

معاون امور عمرانی استاندار بوشهر گفت: تلاش های بسیار خوبی به منظور ایجاد فرودگاه جدید در بوشهر صورت گرفته است و به زودی این مهم اجرا می‌شود.

به گزارش "چغادک نیوز"، محمدحسن باستی شامگاه شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار داشت: ایجاد یک فرودگاه جدید نیاز شهر بوشهر است که نیازمند اعتبارات بسیار زیادی است و این مهم از طریق فروش بخشی از اراضی فرودگاه انجام خواهد شد و فرودگاهی با استانداردهای مناسب ایجاد می شود.

وی ادامه داد: با منطقه دوم نیروی دریایی ارتش نیز توافقات خوبی صورت گرفته است که ۲۰۰ هکتار اراضی نظامی در بوشهر آزادسازی می‌شود و این اراضی برای انجام خدمات عمومی اختصاص می یابد.

باستی با بیان اینکه در مصوباتی که در حین سفر کاروان تدبیر و امید به استان بوشهر تعیین شد، نگاه فرامنطقه ای و فرابخشی صورت گرفتو به جای تعدد مصوبات به دنبال مصوباتی که اثربخشی بالایی در کل استان داشته باشد بودیم، اظهار داشت: یکی از مشکلات اساسی استان در بخش جاده ای بود که در مصوبات به صورت جدی به آن پرداخته شد.

وی افزود: ضریب ناامنی جاده ای و بین شهری، مسئولان استان را مکلف به مطالعاتی برای چهارخطه کردن برخی از مقاطع استان نمود و با دستور کار قرار دادن این موضوع و در نظر گرفتن ارتباط استان بوشهر با سه استان همجوار یعنی خوزستان، فارس و هرمزگان، مطالبه برطرف شدن ضعف ها و مشکلات استان در این بخش، پیگیری شد.

حجم بالای مصوبات سفر رئیس جمهوری در بخش جاده ای و ارتباطی

معاون عمرانی استاندار بوشهر با بیان اینکه بالاترین حجم مصوبات سفر رئیس جمهوری به استان به بخش جاده ای و ارتباطی مربوط می شود، ادامه داد: دستاورد این سفر در پروژه های عمرانی، اختصاص ۱۲هزار میلیارد ریال برای استان بود.

باستی افزود: بخشی از این اعتبار به مبلغ ۶۱۹میلیارد تومان، مربوط به تعهدات این سفر بود که ۱۱پروژه استان از قبل آن تامین اعتبار خواهند شد و باقیمانده این اعتبار نیز از قبل جزء تعهدات وزارت نفت است که بنا شد این تعهدات انجام شوند.

وی با اشاره به پروژه های عمرانی که اعتبار آنها در سفر اخیر دولت به بوشهر مصوب شد، ابراز داشت: پروژه ارتباط عسلویه با بندر لنگه و خمیر با اعتبار ۶۳میلیارد تومان، یکی از این پروژه هاست که تحقق اعتبار و اجرای آن در سال های ۹۴ و ۹۵ انجام خواهد شد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر، پروژه بهسازی راه اصلی برازجان ـ گناوه ـ دیلم به سمت هندیجان را دیگر پروژه تامین اعتبار شده خواند و افزود: قسمت قابل توجهی از این مسیر در حال حاضر ۲خطه است و ضرورت کاهش بارترافیکی این محور ایجاب می کند که به چهار خطه تبدیل شود لذا دولت ۱۰۰میلیارد تومان به این پروژه اختصاص داد که طی ۲سال آینده این اعتبار، محقق و پروژه مذکور به بهره برداری خواهد رسید.

بوشهر نیازمند یک راه خروجی جدید بود

محمدحسن باستی گفت: محور برازجان ـ کنارتخته که قسمت برازجان ـ دالکی آن، چهار خطه شده و نیاز است، دالکی ـ کنارتخته نیز چهارخطه شود تا به استان فارس متصل گردد، به صورت مشترک با این استان انجام خواهد شد که برای بخش استان بوشهر آن، ۶۰میلیارد تومان اعتبار لازم بود و دولت این اعتبار را به صورت کامل تخصیص داد و طی سال های ۹۴ و ۹۵ این پروژه، تامین اعتبار و به بهره برداری خواهد رسید.

وی با اشاره به اینکه بوشهر، شبه جزیره ای است که تنها یک خروجی دارد، بیان داشت: نیاز به وجود محور خروجی جدید بوشهر برای کاهش بار ترافیکی و کوتاه تر و ایمن تر شدن مسیر، یک مطالبه مهم استان بود که دولت، اعتبار آن را به مبلغ ۱۳۵میلیارد تومان، تخصیص داد.

معاون عمرانی استاندار بوشهر افزود:  از این مبلغ، ۱۲۵میلیارد تومان آن مربوط به اعتبارات امسال استان است و به زودی عملیات اجرایی آغاز می شود.

باستی ادامه داد: مطالعات این طرح توسط مشاور متخصص انجام شده و گزینه نهایی این مسیر تعیین گردیده که هم از کنار منطقه آزاد تجاری بوشهر عبور می کند و هم جاده بوشهر ـ برازجان را به هم وصل کرده و مسیر را کوتاه تر می کند.

وی گفت: دولت تدبیر و امید به منظور توسعه فضای آموزش عالی استان، با تامین اعتبار فضای آموزشی و کمک آموزشی دانشگاه خلیج فارس به مبلغ ۱۶۵ میلیارد ریال اعتبار موافقت کرد.

پروژه‌های سفر رهبری به صورت استانی است

معاون استاندار بوشهر ادامه داد: ۱۰۰میلیارد ریال برای توسعه فضای آموزشی دانشکده کشاورزی و منابع طبیعی برازجان، ۱۴۸میلیارد ریال برای توسعه و تکمیل مجتمع فرهنگی عسلویه و ۱۲۵میلیارد ریال برای توسعه پارک علم و فناوری استان بوشهر از جمله دیگر اعتبارات مصوب دولت در این زمینه است.

باستی با بیان اینکه هیچ کدام از پروژه های مصوب شده قرار نیست فقط به یک بخش از استان، ارائه خدمت دهد بلکه منافع این پروژه ها عمرانی است، گفت: پروژه مهم دیگری که در سفر اخیر هیات دولت به بوشهر، عملیات اجرایی آن آغاز شد، توسعه بندر بوشهر در جزیره نگین است که با اعتبار بیش از ۵۰۰میلیارد تومان توسط بخش خصوصی اجرا خواهد شد و ظرفیت حمل و نقل کالا در بوشهر را از ۷میلیون تن فعلی به ۱۵میلیون تن خواهد رساند.

وی تصریح کرد: مبلمان و عمران شهری در شهرهای مختلف استان در خور شان مردم این استان نیست و شهرهای استان نه تنها چهره بانشاطی ندارند بلکه علیرغم تلاش های صورت گرفته، چهره برخی شهرهای استان بعضا فرسوده و خسته است.

معاون استاندار بوشهر ادامه داد: اعتبارات عمرانی شهری امسال استان بوشهر ۳۷۲ میلیارد تومان است که ۱۰۸میلیارد آن، از محل اعتبارات استانی و ۲۶۵ میلیارد تومان آن از سایر منابع به شهرداری ها داده شده است.

اجرای ۵۰۰ پروژه عمرانی در بوشهر

باستی افزود: ۵۰۰ پروژه عمرانی در دست اجرا در ۳۶ شهر استان داریم که متاسفانه برخی از آنها با مشکلاتی همراه هستند.

وی گفت:در ۱۰ماه گذشته، ۱۵۶میلیارد تومان نیز از محل عوارض آلایندگی و ارزش افزوده به شهرها کمک شده و به شهرداری ها تاکید شده این اعتبارات با اولویت پروژه هایی که به رفع مشکلات عمرانی شهری کمک می کنند هزینه شوند.

معاون عمرانی استاندار بوشهر ادامه داد: دفتر فنی استانداری بوشهر ، برای تسریع حل مشکلات عمرانی شهری مرکز استان، به زودی اجرای ۲پروژه شامل بهسازی ورودی شهر بوشهر از سمت ترمینال مسافربری به سمت میدان آزادی، میدان مطهری و سپس میدان حر را شروع خواهد کرد که اعتبار آن، بالغ بر ۳میلیارد تومان است و حدود یک میلیارد و ۴۰۰میلیون تومان آن در سال ۹۳ تخصیص اعتبار شده است.

مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false