×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
معاون میراث فرهنگی: رونق گردشگری از تبعات کاهش قیمت نفت می کاهد

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: توجه به اقتصاد گردشگری و رونق این صنعت در ایران می تواند تا حدود زیادی از تبعات منفی ناشی از کاهش درآمدهای نفتی بکاهد.

به گزارش "چغادک نیوز"، «مرتضی رحمانی موحد» روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا در نور افزود: با توجه به موقعیت ایران، صنعت گردشگری کم هزینه ترین و پرپازده ترین بخش اقتصادی کشور به شمار می آید که می توان با سرمایه گذاری صحیح و هدفمند، از درآمدهای این صنعت بهره مند شده و از وابستگی کشور به درآمدهای نفتی کاست.

وی اظهار داشت: دولت در لایحه بودجه سال آینده نگاه ویژه ای به بخش گردشگری داشته که امیدوارم با کار کارشناسی مسوولان ذیربط شاهد در نظر گرفتن اعتبارات قابل توجهی در این حوزه باشیم.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تعداد طرح های در حال اجرا و تکمیل این صنعت در کشور را حدود ۹۰۰ طرح اعلام کرد و گفت: برای تکمیل این طرح ها امسال بیش از سه هزار میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافته است.

رحمانی موحد میزان پیشرفت فیزیکی این طرح ها را بین ۵۰ تا ۹۰ درصد اعلام کرد.

وی اظهار داشت: توسعه زیرساخت های صنعت گردشگری جزو محورهای بسیار مهمی توسعه اقتصادی است که مورد توجه بسیاری از کشورها قرار دارد و از این رو در ایران نیز باید مسوولان ذیربط در این زمینه برنامه ریزی کنند.

معاون گردشگری سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری افزود: در این زمینه گام های موثری برداشته شده و برای نمونه حدود ۱۰ درصد از اعتبارات صندوق توسعه ملی به این بخش اختصاص داده شده تا طرح های زیربنایی بخش گردشگری برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل ارسال شود.

رحمانی موحد با یادآوری این که از ابتدای امسال تاکنون دستکم چهار میلیون و ۸۰۰ هزار گردشگر خارجی به ایران سفر کرده اند، گفت: برای نخستین بار سعی شد تا یک توازن مثبت در بین ورودی و خروجی گردشگران ایجاد شود و از این رو امسال میزان ورودی مسافران نسبت به سال ۹۲ دستکم ۸۰ هزار نفر مثبت بوده است.

وی تبلیغات با هدف رشد آگاهی سرمایه گذاران، ساماندهی گردشگران زیارتی و سلامت، افزایش سطح کیفیت خدمات گردشگری و حضور در نمایشگاه ها به منظور همکاری های بین المللی برای دستیابی به بازارهای هدف در میان کشورهای همسایه را جزو برنامه های اولویت دار این سازمان در سال جاری معرفی کرد.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false