آذربایجان، شناسنامه و هویت ایران محسوب می‌شود | پایگاه خبری تحلیلی چغادک نیوز
×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۰ فروردین - ۱۴۰۳  
false
true
آذربایجان، شناسنامه و هویت ایران محسوب می‌شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی های مردم آذربایجان گفت: اگر آذربایجان یک قطعه ناگسستنی از ایران نبود به شدت آسیب می دیدیم و آذربایجان تابلو….

به گزارش "چغادک نیوز"،  به نقل از بولتن نیوز ،حجت الاسلام سیدمحمدحسن ابوترابی‌فرد در جمع اعضای شورای اداری شهرستان شبستر با اشاره به ویژگی‌های پیامبراکرم (ص) تصریح کرد: رسول اکرم(ص) حلقه ارتباط بین ملک و ملکوت بوده و اگرایشان  لباس هستی نمی‌پوشیدند امروز قرآن کریم در دستان ما نبود، اظهار داشت: مردم ایران باید به سلمان نزدیک شوندو وخوشبختانه مردم آذربایجان نماد دینداری هستند.

وی افزود: ما مردم آذربایجان را با نام ولایت و محبت به امیرالمونین و اهل بیت (ص) شناخته و در شناسنامه  این مردم  نخستین نامی که ثبت شده، عشق و ارادت به پیامبراعظم و اهل بیت آن بزرگوار است وعزادران این خطه پیشوای عزاداران بوده و در دوران دفاع مقدس  نیز رزمندگان  این خطه عاشورایی حضور یافتند.

 

آذربایجان، شناسنامه و هویت ایران محسوب می?شود

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با اشاره به ویژگی های مردم آذربایجان اظهار داشت: اگر آذربایجان یک قطعه ناگسستنی از ایران نبود به شدت آسیب می دیدم و آذربایجان تابلو ،شناسنامه و هویت ایران است.

وی افزود:نقش آذربایجانی ها در مدیریت کشور نقش بسیار فاخر بوده و رهبرمعظم انقلاب اسلامی و بسیاری از مدیران ارشد نظام و مراجع تقلید و علمای طراز اول در تاریخ برخاسته از این خطه‌اند.

نایب رئیس مجلس شورای اسلامی شجاعت،سرسختی و شهامت را از دیگر مهم ترین ویژگی های  مردم آذربایجان دانسته و تاکید کرد: مردم آذربایجان نماد ایستادگی مقابل دشمنان بوده  و تاریخ استقامت و ایستادگی اینان در مقابل گستاخی‌های عثمانی‌ها را فراموش نکرده و  نام این دیار در تاریخ دفاع مقدس و یکپارچگی ایران ثبت شده است.

وی خاطرنشان کرد: اگر در برابر دشمن استوار باشیم می توانیم از حقوق خود دفاع کنیم و ایستادگی در دفاع مقدس، عزت سیاسی و تمامیت ارضی ایران  را به ارمغان آورده و همچنین  ایستادگی در برابر استکبار و گروه ۱+۵  و دفاع  از منافع ملی در داشتن دانش و فناوری هسته‌ای عزت  امروزی را به وجود آورده و باید قدر این قدرت را بدانیم.

حجت الاسلام ابوترابی‌فرد با اشاره به اینکه شهرستان شبستر آراسته به ادب، فرهنگ، دین، اخلاق و دانش است، افزود: امید است این شهرستان  در عرصه‌های فرهنگی سیاسی اقتصادی همیشه پیشگام و پیشرو بوده و این خطه به یک ‌مرکز قدرت ثروت برای حرکت اقتصاد ایران تبدیل بشود و نظام نیز  اراده دارد از همه ظرفیت خود برای رشد و توسعه اقتصادی آذربایجان‌شرقی و این خطه لبریز از ثروت استفاده بنماید و امیدواریم که در این راه دولت و مجلس از توفیقات بیشتری  برخوردار باشند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false