×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بهای نفت خام در بازار آسیا افزایش یافت

در پی انتشار آمار و ارقام اقتصادی که حاکی از کاهش ذخایر انرژی آمریکاست و تصمیم بانک مرکزی این کشور برای افزایش ندادن نرخ بهره بانکی دست کم تا اواسط سال آینده میلادی، بهای نفت خام در معاملات روز پنجشنبه بازار آسیا افزایش یافت.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از شفقنا، به نقل از واحد مرکزی خبر، هر بشکه نفت وست تگزاس اینترمدیت برای تحویل در ماه ژانویه در معاملات امروز با هشت سنت افزایش قیمت در برابر ۵۶ دلار و ۵۵ سنت داد و ستد شد. این در حالی است که بهای هر بشکه نفت برنت دریای شمال برای تحویل در ماه فوریه نیز ۱۸ سنت افزایش یافت و هر بشکه از آن به قیمت ۶۱ دلار و ۳۶ سنت به فروش رسید.

به گزارش خبرگزاری فرانسه از سنگاپور، بهای نفت در معاملات بازار آسیا پس از آن افزایش یافت که وزارت انرژی آمریکا اعلام کرد ذخایر انرژی این کشور- که بزرگترین مصرف کننده نفت خام در جهان به شمار می رود- در هفته منتهی به دوازدهم دسامبر ۸۰۰ هزار بشکه کاهش یافته است. با توجه به اینکه بهای نفت از ماه ژوئن تاکنون به علت عرضه بیش از حد نفت به بازار، تقویت ارزش دلار و خودداری سازمان کشورهای صادرکننده نفت خام(اوپک) از کاهش سقف تولید خود، ۵۰ درصد کاهش یافته است، آمار اخیر درباره کاهش ذخایر انرژی آمریکا خبر خوبی به شمار می رود، چرا که باعث افزایش بهای نفت می شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false