×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
خلیل عمرانی سردار سرافراز شعر انقلاب و آیینی است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر گفت: خلیل عمرانی سردار سرافراز شعر انقلاب و آیینی ما است.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از "گام نیوز"، آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار با اعضای ستاد بزرگداشت دومین سالگرد استاد خلیل عمرانی شاعر متعهد و انقلابی در مطالبی به ویژگی های تاریخ شعر و شعرای استان پرداخت و اظهار داشت: استاد خلیل عمرانی سردار سرافراز شعر انقلاب و آیینی ما است.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه شخصیت های بزرگ استان به خاطر نزدیکی و هم استانی بودن، خوب به نسل جدید و مردم  استان معرفی نشده‌اند، افزود: وقتی در خارج از استان و بالا نگاه می کنیم، می بینیم که مرحوم استاد خلیل عمرانی چقدر بزرگ و جایگاه بسیار ویژه ای در شعر و شاعری دارد.

امام جمعه بوشهر در بخش دیگری از صحبت‌های خود به ویژگی‌های شعر استان پرداخت و تصریح کرد: جغرافیای هر قوم تاثیر به‌سزایی در تولید شعر و شاعری دارد و استان بوشهر به خاطر شرایط آب و هوایی، ارتباطات و روحیه لطیف مردم و باعث تولید شعر و شاعری شده است.

نماینده مقام معظم رهبری در استان و امام جمعه بوشهر همچنین گفت: مردم استان بوشهر زن و مرد، همگی در حوزه شعر آشنایی دارند و بسیاری هم دست در آتش شعر دارند به همین دلیل مردم استان شعردوست و شعرشناس هستند.

آیت الله صفایی بوشهری تصریح کرد: در استان بوشهر تجلی شعر را در دو بیتی‌ها و شروه می بینیم چون تاریخ ما پر از شکوه و بزرگی همراه با غم و تجاوزات بیگانه بوده است.

وی شعر را زیباترین چینش محتوایی یافته‌ها و دانسته‌های یک شخص دانست و بیان داشت: شعر چه از نوع نو و سنتی زیباترین عرصه مدیریت چینش لغت است که با آهنگ ویژه در قالب ها و دارای محتوایی قوی می تواند تاثیر بیشتر در سطح هدایت جامعه و فرهنگ سازی و تمدن سازی داشته باشد.

امام جمعه بوشهر در ادامه سخنان خود تاکید کرد: گاهی یک شعر جنگ به راه می اندازد، گاهی موجب صلح می‌شود، گاهی غم را از دل می زداید و گاهی باری از غم از دوش یک انسان بر می دارد.

آیت الله صفایی بوشهری اضافه کرد: شعر با مهمترین بخش وجود انسان سر و کار دارد و آن حوزه تفکر، خیال و اندیشه است و به همین خاطر شعر و شعرا در تاریخ تمام اقوام جایگاه بسیار خاصی داشته اند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر بیان داشت: شعر از آغاز حیات خودش تا کنون نقش بسیار مهمی در تاریخ ایفا کرده و شعر تاثیر بسزایی در تمدن سازی و بسیاری از تحولات مختلف به ویژه فرهنگی در بین اقوام عهده دار بوده است.

وی شناختن یک قوم و تمدن را، شناختن شعر آنها دانست و افزود: شعر نشان از درجه شعور یک جامعه است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false