×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اصناف حق انجام فعالیت های غیر صنفی و سیاسی ندارند

سید عبداله هاشمی گفت : در قانون نظام صنفی آمده است که اصناف حق انجام فعالیت های غیر صنفی و سیاسی ندارند و طبق ماده ۲۸ قانون نظام صنفی ، فعالیت سیاسی بدون کسب مجوز لازم غیر قانونی می باشد.

به گزارش "چغادک نیوز"،رئیس مجمع امور صنفی چغادک  و بخش مرکزی بوشهر در گفتگو با خبر نگار ما در مورد اطلاعیه اخیر این مجمع در مورد تبلیغات کاندیدای شورا و ریاست جمهوری در مغازه ها گفت : در سیستم اصناف ،  مجامع امور صنفی و اتحادیه ها یک مجموعه غیر انتفاعی و غیر سیاسی می باشند و در قانون نظام صنفی آمده است که اصناف حق انجام فعالیت های غیر صنفی و سیاسی  ندارند  .

سید عبداله هاشمی افزود : در این زمینه نامه ای از طرف شورای اصناف کشور به استان و سپس به ما رسیده است که انجام هر گونه فعالیت های سیاسی بدون داشتن مجوز قانونی ، طبق ماده ۲۸ قانون نظام صنفی تخلف محسوب میشود .

وی ادامه داد : هر چند که این ماده  در دوره های قبلی ابلاغ نمی شد ، اما چون هر صنفی دارای یک پروانه  کسب برای کار خاصی می باشد و تغییر شکل منوط بر گرفتن پروانه جدید می باشد در غیر این صورت طبق ماده ۲۸ قانون نظام صنفی ، فعالیت سیاسی بدون کسب مجوز لازم  غیر قانونی می باشد.

در این نامه اماده است که :

طبق گزارشات ارسالی ، برخی از صاحبان واحدهای صنفی محل کسب خود را به ستاد تبلیغاتی کاندیداها اختصاص می دهند در حالی که این عمل طبق ماده ۲۸ قانون نظام صنفی تخلف محسوب می شود . لذا شایسته است با هدف انجام کار قانونی قبل از انجام این حرکت بند های "الف" و "ب" که در ذیل این نامه آمده است بادقت و توجه خاص حتما رعایت شود :

الف : صاحبان صنوف که واحد های صنفی خود را به ستاد انتخاباتی ریاست جمهوری یا نامزدهای عضویت در شوراهای اسلامی شهر و روستا تبدیل نموده و فعالیت صنفی انجام نمیدهند مکلفند به ادارات و دوایر نظارت بر اماکن عمومی ناجا مراجعه و نسبت به دریافت مجوزهای قانونی لازم اقدام نمایید .

ب : واحد های صنفی که در کنار فعالیت های صنفی ، امور مربوط به تبلیغات انتخاباتی را انجام میدهند مکلفند به ادارات و دوایر نظارت بر اماکن عمومی نیروی انتظامی مراجعه و نسبت به اخذ مجوزهای لازم اقدام نمایند .

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false