×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۱۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مشروع خطبه های این هفته نماز جمعه چغادک

نماز جمعه دشمن شکن این هفته شهر چغادک به امامت حجت الاسلام و المسلمین سید مجید موسوی همانند جمعه های پیش با حضور پر شور مردم مومن وخدا دوست شهر چغادک و روستاهای اطراف برگزار گردید.

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از  پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه چغادک : خطیب جمعه شهر چغادک در خطبه اول پس ازسفارش و توصیه اکید خود و نمازگزاران عزیزو گرامی به رعایت تقوای الهی  و دوری از گناهان و مراقبت بر تکالیف شرعیه اظهار داشت : حضرت صدیقه کبری(س) در خطبه فدکیه نورانی خود فرمودند: حمد و سپاس خدا به آنچه نعمت داده و شکر او در آنچه الهام فرمود و ثنا بر او بر آنچه پیش فرستاد از نعمتهای فراوانی که خلق فرمود و عطایای گسترده ای که عطا کرد و منتهای بی شماری که ارزانی داشت که شمارش کننده از شمارش آنها عاجز است و عنایت آن از پاداش فراتر است و دامنه آن تا ابد از ادراک دورتر است و مردم را فراخواند تا با شکرگذاری آنها نعمتها را از یاد گرداند و با گستردگی نعمتها مردم را به سپاسگزاری خود متوجه سازد و با دعوت نمودن به این نعمتها آنها را دوچندان کرد.

و گواهی کی دهم که معبودی جز خدا نیست و شریکی ندارد.

در شرح و توضیح خطبه حضرت زهرا (س) رسیدیم به این عبارت : المتنع عن الابصار و رویته: خداوندی که چشمها از دیدنش بازمانده دیدگان قادر به دیدن او نیستند و زبانها قادر توصیف حضرتش نمی باشند.

خداوند دیده نمی شود و چونکه جسم نیست نیازی به مکان ندارد البته با چشم سری نمی توان خدا را دید اما با چشم دل دیده می شود….



وی  افزودند : حضرت امام (ره) در کتاب آداب الصلاه می فرماید: ما زمانی گناه می کنیم که خدا را نمی بینیم خدایی که از همه ظاهر تر است و همه جاست چونکه او را نمی بینیم گناه می کنیم. لذا حضرت سید الشهداء (ع) در دعای عرفه عرضه می دارد: « عمیت عَیْنٌ لا تراک علیها رقیها » کور است چشمی که تو را نگهبان بر خود نمی بیند.



و در ادامه خطبه حضرت زهرا فرمود : و من الاوهام کیفیته – کیفیت خداوند در واهمه ها نمی گنجد چونکه خداوند اصلا کیفیت ندارد و هم نمی توانند به ذات مقدس برسند.



حضرت زهرا (س) ۵ هدف را در فلسفه خلقت و اهداف خلقت نام بردند:



۱-     «الا تثبیتا لحکمه» تثبیت حکمت خداوند، یعنی اینکه خداوند می خواهد بواسطه خلقت حکمت الهی تحقیق و تاکید پیدا کند.



۲-     « و تنبیها علی طاعته» آگاه ساختن بر طاعت خود آفرید تا همه را به طاعت خودم آگاه کند.



۳-     « و اظهارا لقدرته» آفرید تا قدرت خود را ظاهر و بارز نماید.



۴-     « و تعبدا لبریته» آفرید تا روحیه تعبد در بندگان ایجاد شود وقتی مردم ببینند که چنین خالق دارند با قدرت بی نهایت و قهرا روحیه تعبد در برابر او خواهند داشت



۵-     « و اعزازا لدعوته» فلسفه آخر تقویت و تثبیت دغوت خود دعوت الی الله که پیامبران داشتند باید برهان و دلیلی داشته باشد.







خطبه دوم







اوصیکم با نفسی با تقوی الله



میلاد با سعادت و سراسر نور حضرت صدیقه کبری حضرت زهرا (س) و میلاد فرزندش حضرت امام امت حضرت امام خمینی (ره) و روز گرامیداشت مقام شامخ  مادر و روز زن را به ساحت اطهر آقا امام زمان (عج) و شما مومنین و خاصه مادران فاطمی و عفیف و متدین و خواهران نماز گزار نماز جمعه تبریک و تهنیت عرض می کنم.



چهارشنبه ۲۰ جمادی الثانی روز میلاد کوثر نور است این هفته، هفته جشن و سرور فاطمی است مراسمات گسترده و متنوعی برای میلاد حضرت بگیرید و فضائل و شیوه زندگانی حضرت را نقل کنید. منتها مواظب باشیم در جشنهامون خلاف رضایت حضرت زهرا قدم برداریم.



مجالس جشن ما باید به صورتی باشد که در شان نام مبارک حضرت زهرا باشد.



و این مسلم است که حضرت زهرا از مجالس موسیقی و مجالسی که ارگ دارد راضی نیست ، ارگ آوردن برای اهل بیت کار درستی نیست.



آوردن آلات موسیقی  در مساجد مورد رضایت خداو اهل بیت نیست. خدا از این کار بیزاره، اهل بیت از این کار بیزار هستند. مراجع عظام تقلید از آوردن آلات موسیقی در مساجد نهی کردند و اکثرا تحریم کردند در روایات ائمه اطهار (علیهم السلام) در مورد علائم آخر الزمان و فتنه های آخر الزمان فرمودند : در مساجد آلات موسیقی بنوازند و کسی آنها را نهی نکند.شما مردم باید نهی کنید توی این مجالس نباید حاضر شوید حوانان عزیز هم وقتی اشتباه می کنند دیگر تکرار نکنند شما محب اهل بیت فریب شیطان و وسوسه های نفسانی نخورید.



۹ اردیبهشت روز شوراهاست ، بحث شورا ها بحث مهمی است وظیفه عمده شوراها صیانت از حقوق مردم است و هیچ عبادتی بالاتر از خدمت به مردم نیست.



کسانی را انتخاب کنید که با تقوا باشند و تشنه خدمت به مردم باشند در روایات از پیامبر اکرم اسلام (ص) آمده که هر کس شخصی را بر ۱۰ نفر بگمارد و بداند که میان آنها بهتر از آن شخص وجود دارد قطعا به خدا و رسول و جماعتی از مومنین خیانت کرده است.



۱۰ اردیبهشت روز ملی خلیج فارس است سالروز اخراج پرتغالی ها از تنگه هرمز و خلیج فارس است.



جشنهایی که مومنین عزیز در این روز می گیرند مواظب باشند مثل جشن ورزشگاه آزادی و تقدیر از دست اندرکاران ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی نباشد موسیقی و اختلاط زن و مرد و بد حجابی و بی بند وباری اینها در شان این مملکت اسلامی نیست.



همچنین ۱۰ اردیبهشت سالروز عملیات بیت المقدس هم هست که منجر به آزادی خرمشهر شد و در همین عملیات شهید مبارک جمالی و شهید مسیگر به شهادت رسیدند.



۱۱ اردیبهشت هم روز جهانی کار و کارگر است به همه کارگران عزیز و زحمتکش که با عرق پیشانی در آمد حلال خود را تهیه می کنند و به جامعه خدمت می کنند تبریک و تهنیت عرض می کنیم و خسته نباشید می گوییم.



۱۲ اردیبهشت روز شهادت شهید مطهری است و سالروز گرامیداشت مقام شامخ معلم است به همه معلمین عزیز و زحمتکش خصوصا معلمینی که در کنار ما در نماز جمعه حاضر هستند تبریک و تهنیت عرض می کنیم.



مقام معنوی معلم و احترام به معلم را پدران و مادران باید به بچه های خودشون یاد بدهند.



معلمین عزیز هم در این ایام تهاجم فرهنگی خط مقدم جبهه فرهنگی باید باشند.



خداوند ان شا الله جزای این خیر به شما معلمین عزیز عطا فرماید.





و السلام و علیکم و رحمه ا…

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false