×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
 چایخانه رضوی در ۲۵ نقطه استان و شهر بوشهر احداث می شود

به گزارش چغادک نیوز؛ مهران خورده‌بین‌مقدم در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر گفت:  دهه کرامت از ۲۱ اردیبهشت همزمان با میلاد حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر آغاز می‌شود و تا میلاد امام رضا علیه‌السلام ۳۱ اردیبهشت ادامه دارد، در دهه کرامت ۴۵۰ برنامه برای ۱۰ شهرستان استان بوشهر در بخش‌های مختلف فرهنگی، هنری، ورزشی، اجتماعی، اعزام کاروان به مشهد مقدس، کاروان سلامت و خدمت، و دیگر عرصه‌ها طراحی شده است.

 

وی اهتزاز پرچم حرم رضوی در شهرها و نقاط مختلف روستایی و سواحل خلیج‌فارس را از دیگر برنامه‌ها اعلام و تصریح کرد: در این دهه نمایشگاه دستاورد و فعالیت مشاغل خانگی که با حمایت آستان قدس رضوی تحت عنوان بازار خاتون افتتاح شده راه‌اندازی می‌شود.

 

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر نورافشانی و اهتزاز پرچم حرم رضوی همراه با صلوات خاصه امام رضا علیه‌السلام در میلاد آن حضرت را از دیگر برنامه‌ها دانست و بیان کرد: سرکشی و دیدار با خانواده شهدای گرانقدر، عیادت جانبازان و ایثارگران، برپایی جشن برای خانواده شهدا و راه‌اندازی پاتوق کتاب در دهه کرامت اجرا می‌شود.

 

خورده‌بین با اشاره به برگزاری شب شعر رضوی و راه‌اندازی میز مشاوره روانشناسی و خدمات حقوقى رضوی گفت: در دهه کرامت در زمینه حمایت از ملت فلسطین و مردم غزه اجتماع بزرگ رضوی در نقاط مختلف استان بوشهر راه‌اندازی و جنایات رژیم صهیونیستی و حامیانش محکوم می‌شود.

 

وی غبارروبی مزار مطهر شهیدان، عیادت از خادمیاران رضوی بیمار و تجلیل از شهدای جبهه مقاومت را از دیگر برنامه‌ها اعلام و خاطرنشان کرد: در استان بوشهر ۲۳۰۰ خادم‌یار و یاوران رضوی وجود دارد و سهمیه امسال عضویت در این عرصه ۳۰۰ نفر است.

 

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر با اشاره به حمایت از ایجاد مشاغل خانگی در استان بوشهر اضافه کرد: در این زمینه سال گذشته ۱۶ میلیارد تومان برای راه‌اندازی مشاغل خانگی پرداخت شد و امسال محصولات این مشاغل در نمایشگاه و سرای خاتون در دهه کرامت عرضه می‌شود.

 

خورده‌بین اعزام کاروان سلامت در تخصص‌های مختلف پزشکی به منطقه گورکات تنگستان را از دیگر برنامه‌ها ذکر کرد و افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده با مشارکت ستاد دیه و دادگستری استان بوشهر در دهه کرامت ۲۰ زندانی جرایم غیرعمد از زندان‌های استان بوشهر آزاد می‌شوند.

 

وی یکی از برنامه‌های مهم آستان قدس رضوی را ایجاد چایخانه با حال و هوای حرم رضوی در استان‌ها دانست و گفت: بر اساس برنامه‌ریزی ۸۸۸ چایخانه در نقاط مختلف کشور راه‌اندازی می‌شود که سهمیه استان بوشهر ایجاد ۲۵ چایخانه در شهرهای مختلف استان از جمله گناوه، بوشهر، دیر، کنگان و جم به ابعاد ۱۲۰ الی ۱۴۰ متر عرصه و با هزینه ۱ میلیارد تومان می باشد که در شهر بوشهر نیز این سازه روبروی مصلی نماز جمعه اجرا خواهد شد.

 

مدیر کانون‌های خدمت رضوی استان بوشهر با بیان اینکه عملیات اجرایی ۸ طرح آن در دهه کرامت در نقاط مختلف استان بوشهر آغاز می‌شود، اضافه کرد: در این چایخانه‌ها برنامه‌های مختلف فرهنگی و اجتماعی طراحی و برای ساخت ۸ چایخانه زمین مورد نیاز آن تحویل شده است.

 

وی با اشاره به اعزام زائر اولی ها به مشهد مقدس، اعلام کرد: ما هر ماه یک اتوبوس را به ظرفیت ۴۵ نفر به مشهد اعزام می کنیم و در این راستا در سال گذشته ۱۲مرتبه اعزام داشته ایم و در مجموع ۵۴۰ زائر اولی به صورت رایگان به زیارت امام هشتم رهسپار شده اند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false