×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱۱ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بیش از ۳ میلیون تن کالا از بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شد

به گزارش چغادک نیوز: محمد شکیبی‌نسب در نشست با اصحاب رسانه استان بوشهر گفت:  استان بوشهر دارای طولانی‌ترین مرز دریایی با خلیج‌ فارس است، استان بوشهر با احتساب جزایر و خورهای دریایی ۹۶۷ کیلومتر با خلیج‌ فارس هم مرز است که نقش مهمی در تخلیه و بارگیری کالاهای تجاری در کشور دارد.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر افزود: ۱۱ بندر تجاری در نوار ساحلی استان بوشهر فعال بوده که در این راستا میزان تخلیه و بارگیری در ۱۰ ماه سال گذشته بیش از ۴۲ میلیون تن بوده است که در مقایسه با ۱۰ ماهه امسال ۱۷ درصد افزایش داشته و به ۴۹ میلیون تن رسیده است.

وی عنوان کرد: با تخلیه و بارگیری ۱۸۱ هزار و ۱۹۲ تی ای یو کانتینر در ۱۰ ماه سال گذشته این میزان با رشد شش درصدی به بیش از ۱۹۱ هزار تی ای یو کاننیتر رسید.

شکیبی‌نسب اعلام کرد: جابه‌جایی مسافر دریایی از طریق بنادر استان بوشهر در ۱۰ ماه امسال به ۲۰۸ هزار و ۸۸۶ نفر رسید که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳ درصد رشد یافته است.

وی به میزان تخلیه و بارگیری کالا در بندر بوشهر پرداخت و خاطرنشان کرد: در ۱۰ ماه امسال بیش از ۳ میلیون و ۳۱۵ هزار تن کالا در بندر بوشهر تخلیه و بارگیری شده و در این مدت میزان تخلیه و بارگیری کانتینر در بندر بوشهر افزایش ۴۵ درصدی داشته است.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر اضافه کرد: میزان تخلیه و بارگیری کالاهای کانتینری در بندر بوشهر به ۴۹ هزار و ۳۷۶ تی ای یو کانتینر رسید که این رقم در ۱۰ ماهه سال قبل ۳۴ هزار و ۱۱۴ تی ای یو کانتینر بود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false