×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
شناور صیادی خارجی در آب‌های بوشهر نداریم

به گزارش چغادک نیوز به نقل از مهر؛ عقیل امینی صبح سه‌شنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: شیلات بوشهر تا دهه ۷۰ فقط در حوزه صید و صیادی فعال بود ولی از سال ۱۳۷۴ فعالیت‌های ابزی پروری در سطح استان انجام شد و اکنون این استان از قطب‌های آبزی‌پروری است.

وی از ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی برای تقویت ذخایر آبزیان در آب‌های استان خبر داد و بیان کرد: هزار و ۸۳۰ سازه بتنی در دریا مستقر شده و امسال نیز مطالعات ایجاد زیستگاه در کنگان انجام شده است.

مدیرکل شیلات استان بوشهر از برنامه‌ریزی برای صید ۶۳ هزار تن آبزیان در دریا طی سال جاری خبر داد و اضافه کرد: ایجاد زیستگاه‌های مصنوعی در قالب امضای تفاهم‌نامه با یک شرکت پتروشیمی دنبال می‌شود.

وی از توسعه اسکله‌های صیادی استان از جمله نخل تقی، جفره، سیراف، شیرینو، عسلویه و… خبر داد و بیان کرد: اسکله خورخان بردخون دارای ۸۵ درصد پیشرفت فیزیکی است که تیرماه سال آینده به بهره‌برداری می‌رسد.

امینی تقویت و اجرای سیستم‌های اطفای حریق در اسکله‌های صیادی استان را یک برنامه مهم دانست و ادامه داد: سال گذشته برای تولید ۳۸ هزار تن میگوی پروری در استان برنامه‌ریزی شده بود که ۲۴ هزار تن تولید شد.

پیش بینی تولید ۴۷ هزار تن میگو

وی ورود یک بیماری نوظهور را عامل کاهش تولید میگوی سال قبل دانست و بیان کرد: برای فصل جدید هفت هزار و ۴۸۹ هکتار تحت کشت قرار می‌گیرد که پیش‌بینی می‌شود ۴۷ هزار تن محصول از این مزارع برداشت شود.

مدیرکل شیلات استان بوشهر با اشاره به تولید ۲ میلیارد و ۷۰۰ میلیون قطعه بچه میگو در استان بوشهر افزود: بخشی از این بچه میگوها در داخل مزارع استان مصرف شده و برخی دیگر نیز به دیگر استان‌ها توزیع شد.

وی بوشهر را یکی از استان‌های پیش‌ران در تولید ماهی در قفس دانست و گفت: یک مجموعه پنج هزار تنی توسط اوقاف ایجاد شده که امسال ۲ هزار تن تولید داشت و سال آینده ۳ هزار تن به ظرفیت آن اضافه می‌شود.

امینی خاطرنشان کرد: ۱۶ مزرعه پرورش ماهی در قفس در آب‌های استان داریم که ظرفیت اسمی آن ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن است که امسال تاکنون هزار و ۳۰ تن برداشت شده است و برخی از قفس‌ها به خاطر نبود بچه‌ماهی خالی است.

وی تولید جلبک، صدف خوراکی، کرم نرئیس، زالو و ماهی‌های زینتی را از دیگر ظرفیت‌های استان عنوان کرد و ادامه داد: سال گذشته تعهد اشتغال ما هزار و ۶۰۰ نفر بود که هزار و ۶۶۰ نفر محقق شد و امسال نیز هزار و ۶۰۰ نفر تعهد داشته‌ایم که تاکنون هزار و ۵۷۰ مورد محقق شده است.

کمبود بچه ماهی در بوشهر

مدیرکل شیلات استان بوشهر اظهار کرد: امسال تولید ۴۱ هزار و ۹۰۰ تن آبزی در استان پیش بینی شده بود که شامل سه هزار و ۶۰۰ تن ماهی و ۳۸ هزار تن میگو بوده و تاکنون ۲۴ هزار تن میگو و بیش از هزار تن ماهی تولید شده است.

وی دلیل عدم تحقق برنامه‌ها را کمبود بچه ماهی و ورود بیماری به مزارع میگو دانست و افزود: در برنامه هفتم توسعه صید ۶۳ هزار تن آبزی و تولید و پرورش ۹۲ هزار تن آبزی مد نظر قرار گرفته است.

امینی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر در مورد شناورها و صیادان خارجی در آب‌های استان بوشهر بیان کرد: هیچ شناور خارجی در آب‌های استان فعال نیست و مجوزی نیز در این زمینه صادر نشده است.

وی در مورد مقابله با صید ترال کف نیز گفت: ۵۳ شناور طی سال جاری به علت صید غیرمجاز توقیف شده است که ۳۶ شناور مربوط به صید ترال بوده است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false