×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۲۳ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
نگاه ویژه دولت سیزدهم به ایمن‌سازی راه‌های روستایی استان بوشهر

به گزارش چغادک نیوز به نقل از ایرنا، یکی از مهمترین اهدف برنامه‌ای دولت مردمی سیزدهم توسعه فعالیت‌های اقتصادی در روستاها و مناطق کم برخوردار برای بهبود وضع معیشتی خانوارها در حوزه اشتغال‌زایی و ارتقا سطح ایمنی مردم در محورهای موصلاتی روستایی با اهتمام ویژه به اصلاح زیرساخت‌های ارتباطی است.

این موضوع با ورود به هنگام سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با بازتعریف وضعیت موجود، تعریف پروژه‌های جدید و کمک به رفع نواقص زیرساخت‌ها خود را نشان داد به گونه‌ای که در استان بوشهر شاهد یک تحول وسیع در این بخش هستیم.

شهرستان دشتستان به عنوان بزرگترین شهرستان استان بوشهر با ۶ بخش، ۱۲ دهستان، ۸ شهر و ۱۹۲ روستا از مشکلات عدیده‌ای در حوزه زیرساختی راه‌های ارتباطی رنج می برد که با آغاز دولت سیزدهم این تغییرات به خوبی قابل مشاهده است.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان با اعلام مهمترین پروژه های راهداری دشتستان در دو ماهه سال جاری به ایرنا گفت: تعریض و بهسازی محور روستایی زیارت یکی از خواسته های بحق اهالی بود و با توجه به تردد نسبتا زیاد در محور، با اعتبار ۲۰ میلیارد ریال عرض جاده از ۶ متر به ۹ متر افزایش یافت که نقش بسزایی در ارتقای ایمنی کاربران جاده ای دارد.

سامان قلی پور درخصوص تعریض، بهسازی و ایمن سازی محور سعدآباد- وحدتیه افزود: این محور به دلیل تحمل بخشی از ترافیک عبوری به سمت استان های فارس و خوزستان و افزایش چشمگیر کاربران جاده ای به یکی از محورهای مهم و استراتژیک شهرستان مبدل شده، از این تعریض و بهسازی قطعه اول این محور به طول ۵ کیلومتر در حال اجراست.

وی با اشاره به طول ۲۰ کیلومتری جاده سعدآباد به وحدتیه ۲۰ ، عنوان کرد: تعریض و بهسازی قطعه اول این محور شریانی حد فاصل شهر سعدآباد به روستای تل سرکوه تا هفته دولت اجرایی می شود و سپس فازهای بعد تا سمت بزرگراه برازجان- دالکی ادامه می یابد.

رییس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان دشتستان به تعمیرات اساسی پل بزرگ نمازگاه در محور دالکی به کنارتخته اشاره کرد و یادآور شد: عملیات برداشت کامل نقاط آسیب دیده آغاز شده و تا نیمه اول خرداد تعمیرات اساسی پل به پایان خواهد رسید.

قلی پور در خصوص احداث محور روستایی برجونک به شهر تنگ ارم، بیان کرد: زیرسازی این محور با سرعت و کیفیت مناسبی ادامه دارد و تا چند روز آینده خاتمه می یابد و تلاش داریم با روکش آسفالت آن، در هفته دولت به بهره برداری برسد.

رییس راهداری و حمل و نقل جاده ای دشتستان یکی دیگر از پروژه های شهرستان را تعریض و بهسازی کمربندی روستای طلحه و محور روستایی شاهیجان دانست و گفت: این پروژه در دهه فجر شروع شده و تلاش داریم در هفته دولت به بهره برداری برسد.

به گفته وی، بهسازی و ایمن سازی مسیر حادثه خیز سعدآباد به سمت سه راهی روستای نظرآقا هم تا تیرماه شامل تعریض ۱۷ دستگاه ابنیه فنی و خاکریزی آن تکمیل می شود.

قلی پور افزود: ایمن سازی و حذف دو نقطه حادثه خیز محور روستایی ذکریایی هم تا پایان خرداد تکمیل مس شود ضمن اینکه احداث محور روستایی ذکریایی به سمت اتوبان برازجان – گناوه توسط مجموعه راهداری به پایان رسیده بود و مورد بهره برداری قرار گرفت.

انتهای پیام/
انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false