- 21 بهمن 1399
- اخبار استان
- کد خبر 79374
- ایمیل
- پرینت
true
true
true
false
false
true
true
true
سایز متن /
true

به گزارش چغادک نیوز، علیرضا هوشیار روز سه سنبه در گفت وگو با ایرنا افزود: تاکنون هر یک از مددجویان در حوزههای تخصصی امور اجتماعی، توانبخشی و توسعه پیشگیری برای دریافت خدمات مورد نظر خود به موسسههای غیر دولتی و کلینیکهای مددکاری و یا سایر اماکن طرف قرارداد با بهزیستی مراجعه میکردند اما با راهاندازی “مراکز مثبت زندگی” ۲۲ خدمت سطح ۱ به طور متمرکز در یک مکان که محل تراکم و تمرکز مددجویان است، ارائه میشود.
وی بیان کرد: یکی از رویکردهای مراکز مثبت زندگی برنامه مبتنی بر سطحبندی خدمات و نظام ارجاع است طوریکه خدمات از مدل فعلی غیرفعال به مدل جدید فعال اصلاح شده و به جای پرونده مددجو، پرونده خانوار مددجو تشکیل میشود که در این مدل، نه تنها به شخص مددجو بلکه به خانواه وی و تمام افراد جامعه پیرامونی خدمات ارائه میشود.
هوشیار اضافه کرد: مراکز مثبت زندگی ثمره گام دوم انقلاب در راستای حوزه رفاه اجتماعی برای خدمات رسانی به جامعه هدف است.
معاون مشارکتهای مردمی اداره کل بهزیستی استان بوشهر تاکید کرد: خدمات مراکز مثبت زندگی مبتنی بر بستر فناوری اطلاعات است که ضمن افزایش در سرعت، صحت و دقت دادهها، خدمات ارائه شده به تمامی افراد یک خانوار به صورت یکجا ثبت شده و قابل مشاهده و دسترسی بوده طوریکه تجمیع، تحلیل و ارائه دادههای موجود در این داشبورد مدیریتی، به سهولت و سادگی قابل انجام است.
وی یادآور شد: در مرحله نخست ۳۳ مرکز مثبت زندگی در استان بوشهر قرار است به صورت ویدئو کنفرانس با دستور رئیس جمهوری راهاندازی و هشت مرکز دیگر نیز به این شمار اضافه شود.
هوشیار اظهار کرد: با راهاندازی این مراکز انتظار میرود ۲۰۰ نیروی کارشناس و مددکار برای ارائه خدمات تخصصی سطح ۱ به مددجویان مشغول به کار شوند.
وی گفت: مراکز مثبت زندگی به طور کامل از سوی بخش غیر دولتی و با نظارت سازمان بهزیستی اداره میشوند و نقشی مهم در کاهش مراجعهها، زمان، دسترسی به خدمات ویژه و در نهایت دریافت خدمات بیشتر و با کیفیت را خواهد داشت.
انتهای پیام/
false
true
false
true