×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۱۰۰۰ اصله نهال حرا در ساحل گناوه کاشته شد

به گزارش چغادک نیوز، فرهاد قلی‌نژاد مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر ظهر یکشنبه در حاشیه برگزاری این برنامه اظهار داشت: طرح حرا کاری در خورها و اکوسیستم‌های حساس شهرستان گناوه در منطقه جزر و مدی و با هدف احیا پوشش گیاهی حرا به عنوان یکی از درختان بومی و در راستای احیا جنگل‌های گرمسیری حرا در استان بوشهر همزمان با هفته محیط زیست با حضور دوستداران طبیعت و سازمان‌های مردم نهاد شهرستان گناوه در حال اجرا است.

وی افزود: هدف از این طرح ضمن احیا پوشش گیاهی و جنگلی حرا و جنگل‌های گرمسیری در استان بوشهر و حاشیه خلیج فارس، حفاظت از زیست گاه‌های حساس برای پرندگان و آبزیان و آغاز زنجیره غذایی دریایی است.

قلی‌نژاد گفت: در روزها و ماه‌های آینده نیز این طرح گسترش خواهد یافت و تلاش خواهد شد تا بسیاری از زیستگاه‌های حساس استان در مناطق جز و مدی را با هدف احیا جنگل‌های حرا در استان بوشهر حرا کاشته شوند.

وی بیان کرد: در فاز اول این کار یک هزار اصله نهال حرا در ساحل شهرستان گناوه کشت شد.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان بوشهر تصریح کرد: حدود ۱۰۰ هزار اصله نهال حرا جز برنامه درخت کاری و احیا پوشش گیاهی از سوی اداره کل محیط زیست استان بوشهر در پارک ملی دیر نخیلو و جزایر و سواحل شهرستان دیر است و امید است که با گسترش این طرح به شهرستان‌های دیلم و گناوه بتوان این زیستگاه حساس را برای حفاظت بیشتر از گونه‌های گیاهی و جانوری احیا کرد.

وی با اشاره به مهمترین برنامه‌های در نظر گرفته برای هفته محیط زیست در استان اظهار داشت: در هفته محیط زیست در راستای تاکید بر حفاظت از محیط زیست برنامه‌های متنوع و متعددی در استان حال اجرا است.

قلی پور افزود: جشنواره شهروند دوستدار محیط زیست از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده به مناسبت این هفته است که برای اولین بار در استان اجرا خواهد شد و در این جشنواره از ۵۰ نفر از فعالان محیط زیست و شهروندانی که اقدامات برجسته ای را در حفظ محیط زیست استان داشته‌اند تقدیر خواهد شد.

وی یادآور شد: نشست با اصحاب رسانه در راستای توضیح مسائل و مشکلات و اقدامات زیست محیطی استان از جمله دیگر برنامه‌ها است و از رسانه‌های فعال نیز که هم صدای مردم را در حوزه محیط زیست به مسئولان رساندند و هم با انتشار مطالب در راستای فرهنگ سازی محیط زیستی تلاش کرده‌اند تقدیر خواهد شد.

وی گفت: برنامه‌های متنوع درختکاری مانند حرا کاری، پاکسازی طبیعت در راستای فرهنگ سازی جلوگیری از آلودگی‌های محیط زیست و مدیریت صحیح و مطلوب پسماندها در شهرستان‌ها نیز از دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر خاطر نشان کرد: در هفته محیط زیست ایستگاه دوم محیط بانی منطقه حفاظت شده مند مورد بهره برداری قرار خواهد گرفت و همچنین ساخت مرکز تیمارداری و قرنطینه گونه‌های حیات وحش استان در منطقه حفاظت شده حله آغاز خواهد شد.

همچنین به مناسبت هفته محیط زیست به همت دوستداران طبیعت تعدادی کبوتر خانگی در ساحل گناوه از قفس رها شدند.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false