×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
روز قدس امسال از اهمیت دو چندانی برخوردار است

به گزارش چغادک نیوز، حجت الاسلام سید ابوالحسن حسینی بوشهری چهارشنبه شب در جلسه هماهنگی و برنامه ریزی راهپیمایی روز جهانی قدس و مراسم ۱۴ و۱۵ خرداد که با حضور مسئولان برگزار شد با تقدیر از حضور پرشور مردم و مسئولان در مراسم شب های قدر و ماه رمضان اظهار داشت: حضور پرشور مردم و مسئولین در مراسم شب های قدر و ماه مبارک رمضان امسال بسیار باشکوه‌تر از سالهای قبل بود و این یکی از مولفه های اقتدار امت اسلامی به شمار می رود.

امام جمعه دیلم افزود: دهه آخر ماه مبارک رمضان همزمان با مناسبت های مهمی از جمله لیالی قدر و شهادت امیرالمومنین (ع) است و از دیگر مناسبت‌های مهم این ایام روز قدس که از یادگاران و سنت‌های حسنه حضرت امام خمینی (ره) است.

وی گفت: امسال اواخر ماه رمضان با سالگرد ارتحال جان سوز حضرت امام (ره) تقارن دارد که بر اهمیت دهه سوم ماه رمضان می افزاید.

وی تصریح کرد: دو مناسبت شب های قدر و روز جهانی قدس از جهاتی به همدیگر شباهت دارند که در شب قدر ما با راز و نیاز و دعا و مناجات سعی می کنیم از قفل و زنجیر شیطان خود را آزاد کنیم و مقرب درگاه خدا شویم و از هر چه غیر خداست تبری بجوییم.

امام جمعه دیلم بیان کرد: روز قدس هم از این جهت به شب های قدر شباهت دارد که با سعی و تلاش و اتحاد سزاواراست که همه مسلمانان از قید اسارت و بردگی شیاطین انسانی به ظاهر انسان نجات پیدا کنند و به قدرت لایزال الهی بپیوندند.

رئیس شورای فرهنگ عمومی بیان داشت: با توجه به توطئه‌ها و دسیسه‌های دشمنان علیه مسلمانان روز قدس امسال از اهمیت دو چندانی نسبت به سال های قبل برخوردار است.

حسینی بوشهری گفت: بیش از هفتاد سال است که مسلمین به ویژه مردم مظلوم فلسطین گرفتار غده سرطانی اسرائیل هستند که علت این گرفتاری حمایت بی دریغ کشورهای استعمارگر و در راس آنها آمریکا و سران خیانت کار برخی کشورها بویژه اعراب است.

وی ادامه داد: از بدو تشکیل این رژیم غاصب هر دولتی که در آمریکا شکل گرفته خود را در مقابل این رژیم اشغالگر متعهد دانسته است.

امام جمعه دیلم گفت: به تعبیر سخن حضرت امام (ره) که فرمودند: بحث قدس بحث سرزمین و مردم فلسطین نیست و روز قدس روز یاری نمودن به مستضعفان در مقابل مستکبران است همه ما باید به حمایت از مستضعفان جهان در این راهپیمایی حضور یابیم.

مسیر راهپیمایی روز قدس در دیلم از روبروی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تا مصلی جمعه دیلم روز جمعه ساعت ۱۱:۳۰ با حضور اقشارمختلف مردم و مسئولین برگزارمی شود.

همچنین آیین بزرگداشت سالگرد ارتحال جانسور رهبر کبیر انقلاب اسلامی و ۱۵ خرداد روز دوشنبه ۱۳ خرداد در مصلی جمعه به سخنری امام جمعه دیلم برگزار خواهد شد.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false