×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
محصول «کتان» برای نخستین بار در استان بوشهر برداشت شد

به گزارش چغادک نیوز، امان الله حیدری مدیر جهاد کشاورزی گناوه اظهار داشت: محصول کتان نخستین بار در استان بوشهر توسط یکی از کشاورزان در روستای مجنون بخش ریگ از توابع شهرستان گناوه برداشت شد.

وی افزود: این کشاورز در اواخر آبان ماه حدود سه هکتار از زمین‌های کشاورزی خود را به کشت کتان اختصاص داد و اکنون در حال برداشت این محصول است و با توجه به بارندگی‌های خوب سال زراعی این محصول ثمر خوبی داشته است.

رئیس جهاد کشاورزی شهرستان گناوه گفت: کشت محصول کتان آبی است و رودخانه حله با توجه به بارندگی‌های خوب پاییز و زمستان توانسته منبع مناسبی برای تأمین آب این محصول در این روستا باشد.

این کشاورز روستای مجنون گفت: چون پرندگان زینتی پرورش می‌دادم و مجبور بودم دانه‌ها را از تبریز یا قم خریداری کنم تصمیم به کشت این محصول گرفتم و سال‌های گذشته در حد خیلی کم به صورت آزمایشی کاشته بودم که برداشت خوبی نداشتم.

خضری افزود: امسال با حمایت جهاد کشاورزی گناوه و راهنمایی مهندسان کشاورزی این اداره در حدود سه هکتار از زمین‌ها را زیر کشت بردم که با توجه به بارندگی‌های خوب امسال و آبیاری به موقع محصول خوبی به دست آوردم.

وی افزود: احتمالاً از سه هکتار زیر کشت این محصول سه تا چهار تن محصول کتان برداشت کنم که در نوع خود بی نظیر است و حتی خریداران آن از دیگر شهرهای کشور برای خرید این محصول اعلام آمادگی کرده‌اند.

این کشاورز گفت: این محصول در داخل کشور فقط در تبریز کشت می‌شد و به صورت عمده از کانادا وارد می‌شد و در اختیار پرورش دهندگان پرندگان زینتی قرار می‌گرفت.

وی افزود: قیمت این محصول هم اکنون در بازار داخلی هر کیلوگرم بین ۳۰ تا ۳۶ هزار تومان در حال خرید و فروش است.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false