×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
فهرست مخاطرات زیست محیطی استان بوشهر تدوین شد

به گزارش چغادک نیوز، فرهاد قلی‌نژاد صبح شنبه در نشست هماهنگی کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان بوشهر اظهار داشت: در پی هجوم ملخ‌ها به استان بوشهر شاهد انجام عملیات مقابله با ملخ‌ها هستیم که به صورت زمینی و هوایی انجام می‌شود.

وی با اشاره به استفاده جهاد کشاورزی استان از سم دسیس برای مقابله با ملخ‌ها اضافه کرد: این سم دارای استانداردهای وزارت بهداشت است و انتظار ما این است که سم‌پاشی به صورت هوایی در مناطق حفاظت‌شده انجام نشود.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان بوشهر با اشاره به اینکه نگرانی ما حفظ تنوع زیستی و گونه‌های جانوری و گیاهی استان است، خاطرنشان کرد: تا کنون هیچ گزارشی از تلفات گونه‌ای بر اساس استفاده از سم‌ها نداشته‌ایم.

وی از تنظیم فهرستی از مخاطرات زیست محیطی را برای استان بوشهر خبر داد و بیان کرد: همواره باید نسبت به مخاطرات زیست محیطی حساسیت داشت چرا که ممکن است این مخاطرات در نهایت به مخاطرات امنیتی منتهی شوند.

قلی‌نژاد از سمپاشی مقابله با ملخ‌ها و مسئله آتش‌سوزی مراتع و جنگل‌ها به عنوان دو مخاطره مهم نام برد و افزود: این موضوعات مهم در کارگروه مخاطرات زیست محیطی استان در استانداری بوشهر مورد بررسی قرار می‌گیرد.

وی با اشاره به فعال شدن کارگروه مخاطرات در سال گذشته با موضوع آلودگی دریا تصریح کرد: سال گذشته همچنین شاهد تشکیل دو کارگروه آلودگی هوا و گردوغبار برای استان بوشهر بودیم.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false