×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
طرح‌های آبخیزداری در گناوه با نگاه به ظرفیت‌های گردشگری اجرا شوند

به گزارش چغادک نیوز، سید علی پاک نژاد صبح چهارشنبه در نشست با مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر با تاکید بر ضرورت صیانت از اراضی ملی اظهار داشت: حوزه فعالیت‌های منابع طبیعی حوزه بسیار گسترده‌ای است وصیانت از اراضی ملی همواره باید در دستور کار باشد که این مورد نیاز به تلاش و همکاری و تعامل همه جانبه است.

وی افزود: در شهرستان گناوه جلسات مستمر و منظم کمیته صیانت از اراضی شهرستان هر ماه برگزار می‌شود و ضمن توجه به صیانت از اراضی ملی نگاه ما بر این است که حق و حقوق مردم و مالکان هم حفظ شود.

فرماندار گناوه گفت: در زمینه توزیع مراتع با تجدید نظر باید توزیع عادلانه تری برقرار شود و امید است که با برنامه ریزیدر سطح استان و شهرستان بتوان به این نتیجه مهم رسید.

وی تصریح کرد: تعیین و مشخص کردن حریم بین روستاها و مرز بین استان و استان‌های همجوار نیز از مسائل مهم و ضروری است که باید مورد توجه قرار داشته باشد و در این مورد مشکلات رفع شود.

فرماندار گناوه با تاکید بر ضرورت توجه به آبخیزداری بیان کرد: امید است بتوان با آبخیز داری از خشکسالی‌ها رهایی یافت و با برنامه ریزی مناسب در این زمینه از ظرفیت‌های موجود استفاده بهینه شود.

وی گفت: در شهرستان گناوه مکان‌هایی برای آبخیز داری انتخاب و حمایت شود که هم مناسب برای آبخیز داری و هم گردشگری باشد که به توسعه گردشگری هم کمک کند.

وی افزود: صیانت از ساحل بخصوص در روستاهای ساحلی را می‌توان به دهیاری‌ها واگذار کرد و با کمک آنها به منابع طبیعی، ساماندهی سواحل نیز مورد توجه قرار می‌گیرد.

فرماندار گناوه یادآور شد: تعامل خوبی بین مدیران شهرستان گناوه برقرار است و با وجود کمبود نیرو و امکانات در منابع طبیعی شهرستان در موقع ضروری همه مجموعه شهرستان با تعامل بالایی در کنار هم هستند.

پاک نژاد گفت: گسترش فعالیت‌های بخش خصوصی در موضوعات مربوط به منابع طبیعی از درخواست‌های ما است که لازم است مورد توجه و حمایت منابع طبیعی قرار گیرد.

وی افزود: حمایت و تقویت انجمن‌ها فعال در حوزه منابع طبیعی ضروری است و اگر درصدد محافظت و صیانت از اراضی و منابع ملی هستیم باید انجمن‌ها را حمایت و تقویت کرد.

وی گفت: انجمن‌هایی بخصوص در حوزه جنگل کاری، بوته کاری، کشت گیاهان دارویی و غیره در سطح شهرستان وجود دارد که نگاه ما بر حمایت از این انجمن‌ها و سازمان‌های مردم نهاد است و در این برنامه‌های آنها نیز حضور یافته و حمایت می‌کنیم.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false