×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
افزایش دو برابری اعتبارات طرح‌های آبخیزداری در استان بوشهر

به گزارش چغادک نیوز، غلامرضا منتظری صبح چهارشنبه در دیدار با فرماندار گناوه اظهار داشت: در حوزه منابع طبیعی بیشتر اعمال قانون و حفاظت و صیانت نسبت به پروژه‌های عام المنفعه و ملی انجام می‌شود که انتظار همکاری از همه دستگاه‌ها را داریم.

وی با تقدیر از حمایت‌ها و همکاری‌های فرماندار و مجموعه اداری شهرستان گناوه در اجرای برنامه‌های منابع طبیعی افزود: تا کنون همکاری و حمایت خوبی در اجرای برنامه‌ها با منابع طبیعی در استان و شهرستان‌ها صورت گرفته که قابل تقدیر است و امید است که با جذب اعتبارات بیشتر بتوان کارهای بیشتری انجام داد.

منتظری گفت: برای منابع طبیعی استان بوشهر با دارا بودن یک میلیون و ۸۰۰ هزار هکتار اراضی ملی برنامه‌های کوتاه مدت و بلندمدت در نظر گرفته شده که حول چند محور کار خواهند شد.

وی بیان کرد: جنگل‌های استان بوشهر شامل دست کاشت و هم جنگل‌های طبیعی است که ۴۴ هزار هکتار جنگل‌های دست کاشت و در قالب کشت جنگل یا طرح بیابان زدایی انجام شده است.

وی پیرامون مراتع استان تصریح کرد: یک میلیون و ۲۴۳ هزار هکتار مرتع در استان وجود دارد که این مراتع نیاز به مدیریت، نظارت و کار بیشتر و ساماندهی دقیق‌تر دارد.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: در مورد بیابان‌ها و مناطق بیابانی استان نیز نیاز به برنامه ریزیوجود دارد و مواردی مانند وجود شن‌های روان یا کانون گردوخاک و موارد اینگونه باید بررسی شود.

انجام مطالعات آبخیزداری

وی خاطرنشان کرد: در حوزه آبخیزداری در استان بوشهر کارهای خوبی صورت گرفته و با توجه به بارندگی‌های خوب امسال تلاش ما این است که حداقل اعتبارات نسبت به سال قبل دوبرابر شود و ظرفیت کار را به دو برابر برسانیم.

منتظری گفت: استان بوشهر در حوزه آبخیزداری دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی است و ظرفیت بالاتر کار در این زمینه در استان وجود دارد که نیاز به مطالعات جامع است.

وی افزود: خوشبختانه حدود ۱۴۸ هزار هکتار از حوزه‌های آبخیزداری در استان مطالعه شده و آماده اجرای طرح است ولی افق تعریف شده بسیار بیشتر از اینها است و کارهای مطالعاتی را گسترده و توسعه خواهیم داد تا سال‌های آینده باز هم بتوانیم در عرصه‌های بیشتر فعالیت‌های آبخیزداری انجام دهیم.

وی گفت: با توجه به بحران آب و اقلیم ویژه منطقه و خسارات که در اثر جاری شدن سیل به مناطق مسکونی و کشاورزی وارد می‌شود و از سوی دیگر بروز خشکسالی‌ها، هدر رفت آب در استان بوشهر باعث زیان سنگینی می‌شود لذا سعی ما بر انجام گرفتن کارها و توجه ویژه به پروژه‌های آبخیزداری است.

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان بوشهر گفت: منابع طبیعی با امکانات محدود کار مراقبت از اراضی ملی را بر عهده دارد و حفاظت از حریم دریا هم یک بحث است لذا نیاز به حمایت و کمک از سوی همه دستگاه‌ها داریم تا بتوان کارها را به نحو احسنت انجام داد و همه کارها در راستای توسعه پایدار و حفظ سرمایه‌های ملی برای نسل‌های آینده است.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false