×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۱۰ هزار تن خرما از استان بوشهر صادر شد

به گزارش چغادک نیوز: قاسم محمد زاده روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا افزود: خرمای صادر شده از نوع کبکاب و زاهدی است که بیشتر به کشورهای روسیه، اوکراین و هند صادر شده است.
وی بیان کرد: استان بوشهر سالانه ۱۵۰ هزار تن خرما تولید می کند که پیش بینی شده تا پایان سال ۳۰ هزار تن خرمای این استان به خارج کشور صادر شود.
محمد زاده ادامه داد: مجموع خرمای صادراتی کشور ۱۵۰ هزار تن است که استان بوشهر با صادرات سالانه ۳۰ هزار تن ۲۰ درصد این صادرات را به خود اختصاص داده است.
وی اظهار داشت: در دنیا هفت میلیون تن خرما تولید می شود که به دلیل تازه خوری این محصول تنها یک میلیون و ۳۰۰ هزار تن آن در بین کشورها تجارت می شود.
محمدزاده افزود: با توجه به اقتصاد روبه رشد کشورهای شرق آسیا مانند هند، مالزی و ویتنام شرایط ایجاب می کند صادر کنندگان استان بوشهر تمرکز بیشتری برای صادرات به چنین کشورهایی داشته باشند.
وی گفت: وجود شمار قابل توجهی از مسلمانان جهان در این منطقه از دیگر دلایل ایجاب کننده برای افزایش تمرکز به این کشورها به عنوان مقصد خرمای صادراتی استان بوشهر است.
محمدزاده تاکید کرد: افزایش نرخ ارز نیز یک ظرفیت ارزشمند برای صادرات خرمای استان بوشهر است که باید از این شرایط به نحو مطلوبی استفاده شود.
وی گفت: خرمای استان بوشهر از حیث کیفی یکی از بهترین نوع خرمای تولیدی در کشور است و این امر می طلبد برای افزایش سهم صادرات آن تلاش جدی صورت گیرد.
محمد زاده با اشاره به برگزاری نخسین جشنواره و نمایشگاه بین المللی خرما گفت: این نمایشگاه که در ۲۲ تا ۲۴ آبان ماه برگزار می شود ظرفیتی بسیار خوب برای معرفی خرمای استان بوشهر است.

انتهای پیام

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false