×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۷۰۰ کلاس تخریبی استان بوشهر نیاز به بازسازی دارد

به گزارش چغادک نیوز: ناصر کرمی ظهر امروز در مراسم آغاز بازگشایی مدارس و نواختن زنگ مهر جایگاه آموزش و پرورش در جوامع را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: آموزش و پرورش در همه جوامع از اهمیت و جایگاه خاصی برخوردار است و در این راستا جامعه‌ای پیشرفته محسوب می‌شود که آموزش و پرورشی توسعه یافته و بدون مشکل داشته باشد.

وی، از ورود ۲۳۰ هزار و ۸۰۰ دانش آموز به مدارس استان بوشهر همزمان با آغاز سال تحصیلی خبرداد و بیان کرد: جمعیت دانش‌آموزی استان در سال تحصیلی جدید نسبت به سال قبل ۱۴ هزار نفر افزایش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهر با اشاره به افزایش ۳۸۸ کلاس درس در استان خاطر نشان کرد: ۳۸۸ کلاس‌ درس در سال تحصیلی جدید نسبت به سال گذشته افزایش یافته و این در حالی است که ۱۴ هزار دانش‌آموز بر جمعیت دانش‌آموزی نسبت به سال تحصیلی قبل افزوده شده است.

کرمی با بیان اینکه همزمان با آغاز سال تحصیلی ۵۵۲ فرهنگی استان بوشهر بازنشسته می‌شوند افزود: نیروهای ورودی‌به این مجموعه در سال تحصیلی جدید ۲۶۶ نفر است و این درحالی است که ۵۵۲ نیروی آموزش و پرورش استان بازنشسته می‌شوند.

وی از جبران کمبود نیرو با استفاده از ظرفیت نوبت دوم و بازنشستگان فرهنگی خبرداد و بیان کرد: تلاش می‌شود در آغاز سال هیچ کلاسی بدون معلم نباشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان بوشهراز افزایش پوشش تحصیلی در استان خبرداد و تصریح کرد: پوشش تحصیلی در استان بوشهر ۹۸٫۷ درصد و این در حالی است که متوسط کشوری ۹۷٫۸۳ درصد اعلام شده است.

کرمی کاهش کلاس‌های تخریبی را مورد اشاره  قرار داد و افزود: با همکاری و تلاش مسئولان و خیران کلاس‌های تخریبی از یک‌هزار و ۳۳۰ به ۷۰۰ کلاس کاهش یافته  که در این راستا کلاس‌های تخریبی نیاز به بازسازی و نوسازی دارد.

وی بر ضرورت اجرای طرح تقویت بنیه علمی دانش آموزان در استان برای رسیدن به جایگاه مطلوب در این بخش تاکید کرد و گفت: این طرح با همکاری شوراهای اسلامی و دهیاران اجرایی شده که امید می‌رود شهرداران در این زمینه همکاری و تعامل کنند.

انتهای پیام

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false