×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۱ خرداد - ۱۴۰۳  
false
true
خداحافظی هنرمند بوشهری از فیس بوک/ لعنت ابدی و ازلی بر ما روشنفکر این خاک

جمهوری اسلامی ایران حق داشت که فضا شبکه اجتماعی فیس بوک را فیلترینگ کند و برای همیشه از این فضای مسموم خداحافظی می کنم و لعنتم را به روشنفکران این خاک نثار می کنم.

به گزارش "چغادک نیوز"،

داریوش غریب زاده فیلم و مستند ساز بوشهری که در سال ۱۳۴۱ در محمله بهبهانی بوشهر متولد شد. او که فیلم های ﻣﺴﺦ، ﺑﺮگ‌های دﻓﺘﺮم، ﻻک ﭘﺸﺖ، درﺧﺖ، ﻣﺮد آﺑﯽ، ﺗﯿﮏ ﺗﺎک، وﻧﮓ وﻧﮓ، ﻻک ﭘﺸﺖ، درﺧﺖ اﻟﻔﺒﺎء، ﺑﻮمرﻧﮓ و سکار را در کارنامه هنری خود دارد.

داریوش غریب زاده به خاطر فیلم بومرنگ سیمرغ بلورین جشنواره فجر را در فیلم های کوتاه دریافت کرد.

وی بارها گلایه های در خصوص بی توجهی به هنرمندان بوشهری در صفحه فیس بوک خود منتشر کرده است و این بار نیز به نشان اعتراضی دیگر متنی را نوشت و شبکه اجتماعی فبس بوک را مسموم خطاب کرد و از این فضای اجتماعی خداحافظی کرد.

متن منتشر شده در فیس بوک توسط داریوش غریب زاده به شرح زیر می باشد:

این آخرین پست بنده در این فضای مجازی است و بنظرم جمهوری اسلامی ایران حق داشت که این فضا را فیلترینگ کند. میخواهید به بنده فحش دهید ؟ بفرمایید ! و هر چه میخواهد دل تنگتان بگوید و نثار کند.

بنظرم هیچکس به اندازه حکمرانان این ملک نمیدانست که ما ایرانیانان ظرفیت آزاد اندیشی را نداریم و مردمانی موروث قرن ها فئولادیسم  رعایای بیچاره ای که در هزاره سوم میلادی همچنان بدنبال آرشی کمانگیر میگردند.

اما ای بیچاره گان بینوا آرش کمانگیر شما افسانه ای بیش نبود . به عرب طعنه میزنید ؟ لابد در نشئه ابیات فردوسی بزرگتان هسیتید که گفت : ز شیر شتر گوشت سوسمار خوار .. اما مگر رستم شما چه تناول میکرد ؟ در کتاب درسی دبستان به ما آموختند که رستم گورخر کباب میکرد !

برای همیشه از این فضای مسموم میروم . خیلی حرف ها دارم که بماند . اما نمیتوانم لعنتم را بر روشنفکر این خاک سیاه نثار نکنم . لعنت ابدی و ازلی بر ما روشنفکر این خاک .

ما بی بته ترین و لجن ترین قشر این جامعه اییم و خیلی چیزها از شمایان دیده ام  و اگر بزرگترین دلیل نکبت، عقب ماندگی، انحطاط و … این جامعه را از بنده بپرسند، نخست انگشت اشاره به سمت این دسته میگیرم  و برای آن دسته ای که آنرا چماقدار مینامید حرمت قائل می شوم.

آنها اگر بر سر کسی چماقی کوفتند اگر به گوش کسی سیلی نواختند و اگر به اجتماعی حمله کردند در یک چیز صادق بودند، آنها فکر میکردند که کارشان درست است ،کارشان خالصانه است و آنها شرافت داشتند.

 بیراه نمیگویم زیرا با بسیاری از آنها حرف زده ام و آنها شرافت انسانی داشتند، آنها به چماقشان مومن بودند و احساس ناب و خالصشان این بود که خداییند آنها ساده بودند .

من کتک خورده هستم، قبل از اینکه خیلی از شما مدعیان دموکراسی بدنیا بیایید من کتک خورده ام، چماق خورده ام ، دندانم را شکسته اند، زیر چشمم را کبود کرده اند؛ اما دست کتک زدگانم را میبوسم و آنها صادق بودند و شرافت داشتند .

چماقدار این مملکت بی پیرایه و صادق بود اما روشنفکر این مملکت صادق نیست . دروغگو و پشت هم انداز است و اصل و نسب ندارد .

میخواهید فحش بدهید ؟ بفرمایید و هر چه میخواهد دل تنگت بگو و نثار کن و جوابی در کار نیست .

این آخرین پست بنده در این فضای مجازی است .

در ادامه برخی از نظرات کاربران به مطلب فیسبوکی غریب زاده را مشاهد می کنید غریب زاده پیشتر طی مطلبی از بی توجهی به سینماگران بوشهر در دیدار با وزیر ارشاد گلایه کرده بود و به همین خاطر مورد تهاجم برخی از افراد جریان سیاسی خاص قرار گرفته بود غریب زاده بارها تاکید کرده بود که به هیچ جناح و گروه سیاسی وابسته نیست.

 

 

 

 

 
سپاس

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false