×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۷۴۶ هزار تن کالای غیر نفتی از بوشهر صادر شد

مدیرکل گمرکات استان بوشهر گفت: در ۹ ماه امسال ۷۴۶ هزار و ۱۹۲ تن کالای غیر نفتی به ارزش۳۸۶ میلیون دلار از گمرک بوشهر صادر شد.

به گزارش "چغادک نیوز"، حمد پورحیدر در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم ،با بیان اینکه بندر بوشهر نقش مهمی در تجارت و بازرگانی دریایی کشور دارد اظهار داشت: گمرک بوشهر با داشتن اسکله‌های مختلف امکان پهلودهی شناورهای با تناژ مختلف برای صادرات و واردات کالا فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه گمرک بوشهر از تجهیزات الکتریکی، مکانیکی و نرم‌افزاری لازم برای تسریع در صادرات و واردات کالا برخوردار است اظهار داشت: صادرات و واردات کالا در گمرک بوشهربطور اظهار از راه دور انجام می‌شود واکنون بیش از ۶۲درصد کالاهایی که درگمرک بوشهر صادر و وارد می‌شود در مسیر زرد قرار دارد و بدون ارزیابی فیزیکی ترخیص می‌شود.

مدیرکل گمرکات استان بوشهر با  قرار گرفتن ترهخیص کالا در مسیر سبز تصریح کرد: بیش از ۱۷ درصد کالاهای بازرگانان بوشهری در مسیر سبز ترخیص می‌شوند که کالاهای بازرگانان بدون بازرسی فیزیکی و اسنادی ترخیص می‌شوند.

پورحیدر از قرار گرفتن ۲۱ درصد کالاها در مسیر قرمز خبرداد و گفت: کالاهایی که دراین مسیر قرار دارند اسناد  تجاری و کالاهای مورد نظر مورد بررسی قرار می‌گیرند.

مدیرکل گمرک بوشهر با اشاره به صادرات ۷۴۶ هزار تن کالا از گمرک بوشهر افزود: در ۹ ماه امسال ۷۴۶ هزار و ۱۹۲ تن کالای غیر نفتی به ارزش ۳۸۵ میلیون دلار از گمرک بوشهر به خارج از کشور صادر شده است.

وی، از راه‌اندازی قبض الکترونیکی کالا در گمرک بوشهر خبرداد و گفت: با این اقدام، فعالیت‌های بازرگانان و صاحبان شناورهای تجاری از راه دور و بدون حضور در گمرک بوشهر انجام می‌شود.

مدیرکل گمرک بوشهر افزود: دراستان بوشهر ۱۳ گمرک وجود دارد  که گمرک‌های خارگ، گناوه، دیر، منطقه پارس جنوبی ، کنگان، ریگ، بوالخیر، دیلم و منطقه ویژه اقتصادی بوشهر۱ و ۲، فعالیت صادراتی و مابقی نیز در حوزه واردات کالاهای ملوانی و تعاونی مرزنشینان فعالیت می‌کنند.

انتهای پیام/ آ

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false