×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
راه تنفس خیابان سنگی بوشهر را باز کنید

خیابان سنگی که اصلی ترین خیابان بوشهر است هم اینک مردم در این خیابان به شدت از معضل ترافیک رنج می‌برند، ترافیک سنگین ماشین ها در تنها خیابان اصلی شهر، مشکلات و معضلاتی را برای عبور و مرور مردم و شهروندان به وجود آورده است.

به گزارش "چغادک نیوز"،امروزه به دلیل افزایش تعداد خودروها و شاید روحیه تجمل گرایی مردم، شاهد ترافیک بالا درهمه شهرهای کشور هستیم که بوشهر نیز یکی از شهرهایی است که از این قائده مستثنی نیست و در ساعاتی از روز خیابان های آن مملو از خودروهای شخصی می شود.
خیابان سنگی که اصلی ترین خیابان بوشهر است هم اینک مردم در این خیابان به شدت از معضل ترافیک رنج می‌برند، ترافیک سنگین ماشین ها در خیابان اصلی شهر، مشکلات و معضلاتی را برای عبور و مرور مردم و شهروندان به وجود آورده است.
یکی از دلایل ترافیک در این قسمت از شهر، بانک ها، مراکز درمانی و پزشکی، موسسات آموزشی و فرهنگی و همچنین عبور و مرور وسائل نقلیه شهروندان و عدم تعبیه پارکینگ دراین خیابان کم عرض می باشد که موجب تردد زیاد در این خیابان شده است.

 مشخص نیست که بانک ها و مراکز پزشکی به چه منظور و با چه انگیزه ای حرص تمرکز در این خیابان می زنند و علاوه بر گران کردن نرخ مغازه و دفاتر اداری و تجاری، موجب ترافیک و شلوغی این خیابان شده اند.
یک مهندس وکارشناس شهرسازی میگوید همانگونه که ملاحظه می کنید همه‌ی شعبات بانک‌ها روزانه با مشتریان بسیاری سرو کار دارند و اغلب مشتریان آنها نیز دارای خودرو سواری شخصی می‌باشند، ضرورت داشت بانک‌هایی نظیر صادرات و ملی و ملت که دارای ساختمان عظیم می باشند پارکینگی نیز برای پارک خودروهای مشتریان خود پیش بینی می‌کردند تا این خیابان کم عرض با مشکل ترافیک مواجه نمی‌گردید.

به گزارش گام نیوز، این مهندس شهرسازی دلیل اصلی این حجم بالای ترافیک را عدم پیش بینی مسئولین شهرداری می داند و اظهار می دارد: جا داشت شهرداری بوشهر صدور مجوز ساخت و ساز به بانک‌ها را منوط به احداث پارکینگ‌های بزرگ و وسیع می‌دانست تا از این رهگذر از بار ترافیک این خیابان کاسته می شد.

از اقداماتی که مسئولین امر می توانند برای کاسته شدن بار ترافیکی خیابان سنگی انجام دهند این است که از احداث و راه اندازی مطب پزشکان و مراکز درمانی و پزشکی خصوصی در این خیابان جلوگیری نمایند و این مراکز درمانی را به مناطق دیگر شهر که عبور و مرور مراجعه کنندگان را با مشکل مواجه نمی سازد انتقال نمایند.
از دیگر کارهایی که شهرداری به کمک موسسات دیگر واقع در این خیابان می تواند انجام دهد ساخت چندین پارکینگ طبقاتی در این ناحیه است و اینکه از این پس با مجوز ساخت و ساز چنین مراکزی در این خیابان جلوگیری به عمل آید.

باتوجه به توضیحات و نقدها، جابه‌جایی های مکان‌های یاد شده، همتی عظیم می‌خواهد که آن هم با پشتوانه‌ی نهادهایی نظیر استانداری، شهرداری و معاونت راهنمای رانندگی میسر می‌گردد و امید است با دغدغه مندی موسسات مذکور، گامی موثر در زیبا سازی شهر اولین ها برداشته شود.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false