×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مشروح خطبه های این هفته نماز جمعه چغادک

نماز جمعه این هفته چغادک به امامت حجت الاسلام سید مجید موسوی اقامه شد

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه چغادک : امام جمعه محترم شهرچغادک درخطبه اول نمازجمعه پس از توصیه مردم به تقوای الهی فرمودند :

شرح خطبه فدکیه حضرت زهرا (س) را در هفته های گذشته آغاز کرده بودیم ادامه مبحث را در این خطبه خدمت شما بزرگواران تقدیم می کنم.

حضرت زهرا (س) فرمود: حضرت صدیقه کبری (علیها السلام) که علمش علم الهی است ، علم لدنی است بعد از حمد الهی می فرماید: شهادت می دهم که خدائی جز الله وجود ندارد یکتاست و شریکی ندارد.

پس فرمود : لا اله الا الله کلمه ای است که نتیجه و تاویل آن اخلاص در عمل است یعنی اگر کسی واقعا موحد شد به این باور می رسد که در جهان هستی، تنها موثر حقیقی خداوند است.

واگر کسی به این باور رسید که تنها موثر در عالم خداست باید این عقیده را در عمل نشان دهد یعنی هیچ کاری برای غیر از خدا انجام ندهد اخلاص داشته باشد.

کارها باید برای خداوند باشد و گرنه برای غیر خدا کار کردن در واقع نوعی شرک است در قرآن همه کارها را می فرماید برای خدا انجام دهید با انگیزه خدائی انجام دهید.

پس طبق فرمایش حضرت صدیقه طاهره (علیها السلام) کلمه لا اله الا الله یک طاهری دارد که همان شهادت دادن است و یک باطن که اخلاص است.

وی افزود  : ما باید به قلب خود تفهیم کنیم که لا اله الا الله هیچ موثری در وجود و در هستی نیست جز خداوند لذا فقط برای خدا کار کن برای مردم کار نکن برای مال دنیا کار نکن فقط و فقط برای خدا کار کن خود حضرت زهرا (علیها السلام) اینچنین بود سخن گفتنش برای خدا ، در خانه ماندنش برای خدا، از خانه بیرون رفتنش برای خدا، نفس کشیدنش برای خدا، گریه کردنش برای خدا و محو و فانی در خدا بود پیامبر فرمود : خداوند قلب و جوارح دخترم فاطمه را از ایمان و یقین پر کرده است.

پس کسی که موحد است و لا اله الا الله می گوید باید خلوص داشته باشد و توحید خالص آنست که هیچ شرکی در آن نباشد نه در مقام اعتقاد و نه در مقام عمل.

پس حضرت زهرا(س) فرمود: و خداوند معنای درک شده کلمه توحید را در دلها جا داده است.

پیامبر (ص) فرمود : « هست حضرت موسی بعد از حضرتش ۷۱ فرقه شدند، که یک فرقه بر حق و بقیه بر باطل بودند ، است حضرت عیسی ۷۲ فرقه شدند که یک فرقه بر حق و باقی باطل بودند و بعد از من، است من ۷۳ فرقه خواهند شد که یک فرقه بر حق و باقی بر باطلند.»

سپس حضرت زهرا (س) فرمود : به همان اندازه که خداوند نور را در دل افراد قرار داده که از کلمه توحید تعقل کنند نورانی شدند……

خطبه دوم

امام زمانمون فرمودند :دنیا فنا و زوالش نزدیک شده و در حال وداع است و من شما را به سوی خدا و پیامبرش و عمل به قرآنش و میراندن باطل و زنده کردن سنت دعوت می کنیم.

ثبت نام نامزدهای چهارمین دوره انتخابات شوراها آغاز شده لذا بعضی سفارشاتی را در این خصوص عرض میکنیم:

عزیزانی که تشنه خدمت هستند و می توانند در رفع مشکلات مردم موثرباشند جلو بیایند کسی هم که کاندید انتخابات می شود باید نیتش رضایت خداوند و خدمت به مردم و انقلاب باشد اگر احیانا خدای نکرده کسی در جائی نیست و دیگری داشته باشد مردم باید هوشیار باشند حتی اگر اقوام و فامیل درجه یک انسان باشید نباید به او رای دهد و گرنه در خیانتها و کوتاهی های او شریک خواهد بود.

مسئولیت مهم شورا باید طبق فرمایش مقام معظم رهبری باید تصحیل زندگی مردم در کارهایی که به شهرداری مربوط است و برطرف نمودن معضلات شهر و روستا باشد و نباید همت شورا و شهرداری فقط در بحث ساخت و ساز باشد.

مقام معظم رهبری فرمودند: کار شهرداری فقط ساخت و ساز نیست مسائل فرهنگی و اجتماعی شهر بسیار مهم است.

برای همه عزیزانی که داوطلب خدمت به مردم در شوراها شدند و می شوند آرزوی موفقیت و اخلاص در عمل داریم.

۲ اردیبهشت سالروز تشکیل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به دستور حضرت امام (ره) در سال ۵۸ است.

اگر سپاه نبود کشور نبود این سخن حضرت امام است سپاه نقش بسیار مهمی در بعد از انقلاب تا به امروز در حفظ آرمانهای انقلاب داشته است.

البته هر چند سپاه هویتی نظامی دارد اما نظامی گری در واقع یک بعد از ابعاد این نهاد مکتبی است سپاه نهادی نظامی در جهت اهداف و آرمانهای والای انقلاب اسلامی است که حفاظت از انقلاب اسلامی و دستاوردهای آن مهم ترین هدف و وظیفه سپاه می باشد.

از عزیزان سپاهی واقعا تشکر می کنیم ولی کمک و یاری نمودن بسیجیان در جهت ارتقاء امنیت شهر و احیاء امر به معروف و نهی از منکر و مبارزه با فساد و منکر است توقع و انتظار بسیار بالایی نیست.

متاسفانه باز هم دست بسیجیان عزیز بسته شد ایام نوروزحکمی داده شده بود و بسیجیان بدون امکانات لازم گشت می زدند نیروی زحمتکش انتظامی را کمک می کردند و ما بیشترین امنیت را در سطح شهر شاهد بودیم.

منتها متاسفانه حکم فقط برای ایام نوروز بود و بعد از تعطیلات نوروز باز هم دست این عزیزان بسته شد.

وی خاطر نشان کرد :بنده ضمن تشکر از مسئولین عزیز سپاه ، بسیحیان عزیز و نیروی انتظامی درخواست داریم که باز هم حکم و امکانات لازم طبق ضوابط صحیح در اختیار بسیجیان قرار دهند تا حداقل گروهی در شهر باشند که نسبت به بعضی ناهنجاریهای اخلاقی و اجتماعی معترض باشند نهی کنند.

۵ اردیبهشت سالروز عنایت ویژه الهی به کشور ماست سالروز شکست حمله نظامی آمریکا در طبس توسط طوفان شن است اینها آمده بودند تا گروگانهای خودشون در تهران را آزاد کنند.

۱۲ جمادی الثانی سالروز وفات همسر مکرمه آقا امیرالمومنین مادر چهار شهید کربلا حضرت ام البنین فاطمه بنت خدام است.

والسلام علیکم ورحمه الله …

 

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false