×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
پایش مستمر آفت «سوسک سرخرطومی حنایی» در نخیلات استان بوشهر

به گزارش چغادک نیوز؛ کبری توکلی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: ردیابی و پایش روزانه باغات نخیلات توسط کارشناسان پهنه و کارشناسان شبکه مراقبت در سراسر استان در حال انجام بوده و توصیه‌های فنی لازم به بهره برداران از طریق ارسال پیامک، فضای مجازی، صدا و سیما، صدور اطلاعیه‌های ترویجی، آموزش‌های انفرادی و کلاس‌های آموزشی ترویجی صورت گرفته است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان تصریح کرد: با توجه به مشاهده آفت قرنطینه‌ای سوسک سرخرطومی حنایی خرما در شهرستان دشتی و احتمال انتقال آلودگی به سایر مناطق استان هشدارهای لازم در خصوص نحوه شناسایی و مبارزه توسط کارشناسان سازمان جهاد کشاورزی استان صادر شده است.

وی ادامه داد: بازدیدها برای بررسی وضعیت سایر آفات چوبخوار نخیلات از جمله سوسک کرگدنی و شاخک بلند خرما نیز در حال انجام است.

توکلی از کشاورزان خواست ضمن پایش مداوم باغات خود و عمل به هشدارها و توصیه‌های کارشناسان این سازمان، به هیچ وجه از پاجوش‌های تهیه شده از مناطق آلوده یا مشکوک برای واکاری یا نوسازی باغات خود استفاده نکنند و در صورت مشاهده علائم خسارت آفت در باغات با مشورت کارشناسان مراکز جهاد کشاورزی نسبت به مدیریت اصولی کنترل آفت اقدام کنند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false