×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
دسترسی روستاییان استان بوشهر به اینترنت پرسرعت افزایش یافت

به گزارش  چغادک نیوز به نقل از مهر؛ علی سملیان ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: توسعه ارتباطات روستایی از اولویت‌های اصلی دولت سیزدهم بوده و در این راستا تاکنون ۹۸ درصد از روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان بوشهر به شبکه ملی اطلاعات متصل شده است.

وی افزود: با احداث ۵ سایت و ارتقا ۱ سایت از ۲G به ۴G و با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان از محل محل اعتبارات خدمات اجباری روستایی (USO) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و ۶ میلیارد تومان بخش خصوصی، این ۹ روستا به اینترنت پرسرعت مجهز شدند.

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان بوشهر اظهار کرد: احداث‌ها در روستاهای کنار خیمه و روستای اقماری (خره) از توابع شهرستان عسلویه، شاهی جانی از توابع شهرستان دشتستان، اسلام آباد، زایر عباسی و روستاهای اقماری (روستای حیدری و باغ بهشت) از توابع شهرستان دشتی، بنه اسماعیل از توابع شهرستان دیلم و یک پروژه ارتقا در روستای مظفری شمالی از توابع شهرستان دیلم، است.

وی با اشاره به ضرورت توسعه ارتباطات مناطق محروم و روستایی بیان کرد: امید است با رفع مغایرت‌ها و شناسایی موانع موجود هر چه سریع‌تر روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان به شبکه ملی اطلاعات متصل شوند.

سملیان گفت: ایجاد و تقویت زیرساخت‌های ارتباطی اعم از پوشش اینترنت و تلفن همراه در مناطق روستایی، گامی مؤثر برای مقابله با چالش‌های توسعه روستایی است که امکان استفاده روستاییان برای فعالیت‌های مجازی به ویژه در حوزه آموزش، کارآفرینی و توسعه و رشد اقتصادی را تسهیل می‌کند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false