×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  دوشنبه - ۱۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
عزاداری بوشهری‌ها در شهادت حضرت علی(ع)

به گزارش چغادک نیوز به نقل از تسنیم؛  همزمان با شب شهادت حضرت امیر مؤمنان حضرت علی علیه‌السلام استان بوشهر غرق در عزا شد و مردم روزه‌دار این استان در سوگ اسوه عدالت، پدر امامت و نخستین پیشوا شیعیان جهان به عزاداری و سوگواری پرداختند.

در شب شهادت امام علی علیه‌السلام صدای مداحی و عزاداری در نقاط مختلف استان بوشهر به گوش می‌رسد و مردم ولایت‌مدار استان بوشهر با برپایی مراسم عزاداری عشق و ارادت خود را به خاندان عصمت و طهارت علیه‌السلام نشان دادند.

به مناسبت شب ۲۱ ماه مبارک رمضان مساجد، حسینیه‌ها، امام‌زادگان، بقاع متبرک شهرها و روستاهای استان بوشهر شاهد خیل عاشقان، مردم ولایت‌مدار و ارادتمندان ائمه طهارت است که در ماتم مظلومیت علی علیه‌السلام سوگواری می‌کنند.

در شب شهادت مولای متقیان حضرت علی علیه‌السلام مراسم سینه‌زنی سنتی و دمام‌زنی با حضور عاشقان آن امام همام با شکوه خاصی برگزار شد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر با تسلیت ایام شهادت حضرت علی علیه‌السلام یکی از ویژگی‌های مردم استان بوشهر را عشق و دلدادگی به ائمه طهارت علیه‌السلام دانست و اظهار داشت: مردم ولایت‌مدار استان بوشهر با عشق و ارادت به ائمه طهارت علیه‌السلام در مراسم خاندان عصمت و طهارت علیه‌السلام حضور و مشارکت گسترده و باشکوه دارند.

حجت‌الاسلام محمد قادری اضافه کرد: مراسم عزاداری شهادت حضرت علی علیه‌السلام و احیا شب‌های قدر توسط هیئت‌های مذهبی، مساجد، حسینیه‌ها، اماکن مقدس و مجامع و تشکل‌های مردمی در نقاط مختلف استان بوشهر برگزار شد.

وی طرح ملی مسطورا «زندگی با آیه‌ها» را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: بر اساس این طرح هر روز که یک جز از قرآن قرائت می‌شود و یکی از آیات همان جز هم به صورت برگزیده همراه با ترجمه مفاهیم و حفظ و بکارگیری عملی آن در زندگی مورد تاکید قرار می‌گیرد و به برگزیدگان اهدا جوایز ارزنده در نظر گرفته شده است.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان بوشهر میزبانی ۲ هزار و ۴۰۰ مسجد و هیئت مذهبی استان بوشهر در طرح ملی «زندگی با آیه‌ها» در ماه مبارک رمضان را مورد اشاره قرار داد و تصریح کرد: استقبال مردم قرآنی استان بوشهر از طرح «مسطورا» قابل توجه و درخور تحسین است.

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false