×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
دانش آموزان شبانکاره به پویش «نه به چهارشنبه سوزی» پیوستند

به گزارش چغادک نیوز به نقل از روابط عمومی استانداری بوشهر؛ سید ابراهیم حسینی صبح سه شنبه در مراسم پویش ((نه به چهارشنبه سوزی)) ویژه دانش آموزان در دبیرستان متوسطه اول شهید بحرانی فرد این شهر، چهارشنبه‌سوری را جشن پیشواز از بهار و نوروز عنوان و به بیان تاریخچه مختصری از این آئین اشاره و اظهار داشت: چهارشنبه‌سوری جشن پیشواز از بهار و نوروز است؛ آئین چهارشنبه سوری یک سنت دیرینه در بین ایرانیان است، گذشتگان ایرانی در روزهای پایان سال و در آخرین سه‌شنبه هر سال (شب چهارشنبه) برای استقبال از فصل بهاربرپا می‌کردند.

بخشدار شبانکاره افزود: متأسفانه در سال‌های اخیر تفریحات حاشیه‌ای و خطرسازی مانند انفجارهای ترقه و آتش‌بازی از حاشیه به متن این آئین آمد و خاطره تلخ انفجار مواد محترقه غیراستاندارد در دست و صورت کودکان و نوجوانان، شادی این آئین را به ترس و واهمه از تکرار حوادث تلخ تبدیل کرده است، که باید با انجام کارهای فرهنگی و آگاه سازی خصوصاً برای جوانان و نوجوانان خطرات ناشی از آن را به صفر برسانیم.

حسینی از آماده‌باش کامل فراجا و تیم‌های امداد رسانی در شب چهارشنبه سوری خبر داد و گفت: فراجا، آتش‌نشانی، اورژانس و فوریت‌های پزشکی در آماده‌باش کامل خواهند بود تا در صورت وقوع هرگونه اتفاق ناگواری در اسرع وقت اقدامات لازم را انجام دهند.

وی در پایان با اشاره به پویش نه به چهارشنبه سوزی بیان کرد: امید است راه اندازی این پویش با عنوان «نه به چهارشنبه سوزی» کمک شایانی در راستای جلوگیری از رفتارهای حادثه‌ساز در شب چهارشنبه پایان سال بکند.

طی این پویش دانش آموزان با قرائت سوگند نامه هم قسم شدند تا در راستای حفظ سلامتی خود و دیگران از رفتارهای پرخطر بخصوص مواد محترقه پرهیز کنند.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false