×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
فعالیت‌ها در حوزه کودک و نوجوان پژوهش محور نیست

به گزارش چغادک نیوز ببه نقل از ایرنا، فرهاد فلاح روز پنجشنبه در نشست با فعالان حوزه کودک و نوجوان در استان بوشهر اظهار کرد: یکی از موضوعات مهم در حوزه کودک و نوجوانان ایجاد اطلسی در این حوزه است که نبود آن خلع‌های بزرگی ایجاد کرده است.

وی افزود: بر اساس پژوهشی، در کل ایران ۱۱ عنوان کتاب با موضوع خدا برای کودکان چاپ شده است که نشان از ضعف عملکرد در این حوزه است.

وی افزود: از سوی دیگر اگر برای کودکان زیر سن تکلیف کتاب نماز تولید شود، چون مقطع سنی برای این امر در نظر گرفته نشده ، فاقد اثر است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر تصریح کرد: ما باید بررسی کنیم دختر و پسر نوجوان بوشهری نیازش چیست و در این راستا چه فیلم‌ها و چه پویش‌هایی را تولید کرده و بر این اساس نیازهای آنها را برآورده کرد.

فلاح بااشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته بیشترین جستجوی کودکان و نوجوانان ایران در اینترنت، شوتی بوده است، اضافه کرد: اگر پژوهش نباشد نمی‌توان نیاز کودکان و نوجوانان را تشخیص داد.

وی ادامه داد: بچه‌های ما بر خلاف سال‌های گذشته در مدارس سوال نمی‌پرسند چراکه فکر نمی‌کنند که اصولاً سوالی داشته باشند؛ از همین رو باید به بچه‌ها دفتری داد با عنوان نادانسته‌ها تا فکرشان را به کار اندازند، چرا که فکر کردن خطرناک‌ترین حالت ممکن برای یک کودک و نوجوان است.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: بیشتر افراد کم سن و سالی که در اغتشاش‌های سال گذشته به خیابان آمدند و باعث تخریب اموال عمومی شدند، از پدر خود که باید خط قرمز باشد و احترام او را داشته باشند، عبور کرده و باعث دامن زدن به این جریان سیاسی شده است.

وی با تاکید بر تقویت نویسندگان کتاب‌های کودک و نوجوان ادامه داد: اگر در این حوزه تربیت سرمایه های انسانی انجام گیرد، ما تا ۲۰ سال خیالمان از کشور راحت خواهد بود.

فلاح با تاکید بر شناسایی نیازها و هم افزایی گفت: باید از کار فردی فاصله گرفت و برای حل مسائل جامعه به صورت گروهی تلاش کرد.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false