×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
جشن نکوداشت ثبت ملی قصه گویی در استان بوشهر ،دیروز برگزار شد

به گزترش چغادک نیوز، مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر روز سه‌شنبه در حاشیه جشن نکوداشت ثبت ملی قصه‌گویی ایرانی در گفت‌ و گو با ایرنا اظهار کرد: این جشن به یمن موفقیت کانون پرورش فکری در ثبت ملی قصه‌گویی و پاسداری از میراث ناملموس ایران اسلامی برگزار شده است.

سمیه رسولی با بیان اینکه از نخستین جشنواره قصه‌گویی تاکنون ۲۴ جشنواره در این خصوص برگزار شده است افزود: قصه و قصه‌گویی از دیدگاه تربیتی و هنری بعنوان یک ابزار مهم با هدف اصلاح تربیتی در دست مربی و خانواده تلقی می‌شود.

قصه گویی به عنوان آثار ناملوس فرهنگی ثبت ملی شده است که به همین مناسبت امروز جشنی در کانون های پرورش فکری کودکان و نوجوانان سراسر کشور برگزار شده است.

وی ادامه داد: همچنین قصه موجب ارتقای سطح اطلاعات و آگاهی کودک و گسترش دایره واژگان کودک پس از شنیدن قصه می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: با شنیدن قصه شناخت و ارتباط کودک از محیط پیرامون خود بیشتر و موجب تجربه احساس‌های مختلف کودک می‌شود.

رسولی بیان کرد: کودک با شنیدن قصه ضمن اینکه صاحب تجربه می‌شود می‌تواند با همنوع خود ارتباط بهتری برقرار کند و افزون براین قصه به کودک در کاربرد صحیح کلمات نیز کمک می‌کند.

وی یادآور شد: هدف از قصه و قصه‌گویی تربیت فرزندانی داناتر و تواناتر است.

جشن نکوداشت ثبت ملی قصه گویی در استان بوشهر برگزار شد

رسولی با تاکید بر اهمیت ثبت ملی اثر قصه گویی گفت: ثبت ملی یک اثر بیانگر اهمیت پربازده آن اثر است؛ اهمیتی که باعث شده نگاه فرهنگ و آثار ملی به سمت آن برود و آنرا بعنوان یک اثر ملی ثبت کند.

وی ادامه داد: ثبت ملی اثر قصه گویی باعث می‌شود تا دیگر ملل اگر چه صاحب قصه‌ها هستند اما این آئین قصه و قصه گویی را بعنوان یک قصه‌گوی ایرانی و آثار فاخر ملی ما بشناسند و به طور قطع می‌تواند تاثیر بسزایی داشته باشد.

به گفته رسولی ثبت اثر ملی قصه‌گویی باعث می‌شود نگاه خانواده‌ها، جامعه و آموزش و پرورش به سمت قصه‌گویی برود و امید می‌رود پس از این شاهد ارتباط بشتر والدین با این مقوله باشیم.

وی در خصوص فضای مجازی گفت: هرچند از حضور فضای مجازی در دنیای بچه‌ها نمی‌شود چشم پوشید اما اینکه گفته شود این فضا باعث کمرنگ شدن نقش قصه‌ها نشده است و چرا که بچه‌ها وقتی از بازی با گوشی‌های خود خسته می‌شوند و سربر بالین می‌گذارند منتظرند با شنیدن قصه‌ای از زبان مادر و یا مادربزرگ به آرامش برسند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان بوشهر گفت: قصه همچنان در دنیای کودکان و نوجوانان از نقش مهمی برخوردار است.

 

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false