×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۲ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
شیوه جدید کلاهبرداری با رسیدساز جعلی در بوشهر

به گزارش چغاذک نیوز، سرهنگ مهدی قاسمی یک روز قبل با ایرنا اظهار کرد: یکی از راه‌های پرداخت اینترنتی هزینه های خرید، استفاده از نرم‌افزارهای بانکی توسط خریداران است اما فروشندگان باید یک سری از نکات را رعایت کنند تا گرفتار مجرمین سایبری نشوند.

وی اضافه کرد: در مواردی مشاهده شده که افراد سودجو به عنوان خریدار ظاهر می‌شوند و پس از خرید کالا، اظهار می‌کنند که کارت حساب به‌همراه ندارند و با تلفن همراه، وجه را پرداخت می‌کنند و در ادامه با استفاده از اپلیکیشن‌های رسیدساز که یک نرم‌افزار جعلی و مجرمانه هست، اقدام به ساخت یک رسید تقلبی مشابه رسیدهای بانکی کرده و فروشنده را فریب می‌دهند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر تصریح کرد: این افراد علت دریافت‌نکردن پیامک واریز و انجام تراکنش را شلوغی شبکه مطرح می‌کنند.

قاسمی بیان کرد: فروشنده نیز با مشاهده مشخصات کامل خود روی رسید جعلی ساخته شده در گوشی خریدار، به حرف وی اعتماد کرده و بعد از خروج کلاهبردار ، با کمال ناباوری متوجه می‌شود که این عمل کلاهبرداری بوده و هیچ گونه وجهی به حسابش انتقال و یا واریز نشده است.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر یادآور شد: فروشندگان انجام عملیات دریافت وجه با استفاده از پوز فروشگاه را از خریدار مطالبه و پوز را در محلی قرار دهند که از دید شما پنهان نباشد.

وی توصیه کرد: متصدیان فروش، نسبت به فعال نمودن قابلیت اطلاع‌رسانی پیامکی حساب‌هایی که متصل به پوز فروشگاه‌شان هست اقدام کنند.

قاسمی تأکید کرد: تا قبل از دریافت پیامک انتقال و واریز وجه به حساب فروشگاه، از تحویل کالا به خریدار خودداری شود و وجود مشخصات شماره کارت و نام شما در رسید ارائه شده توسط مشتری، صحت انجام تراکنش بانکی را ضمانت نمی‌کند.

وی ادامه داد: فروشندگان موجودی حساب بانکی خود در پیامک دریافت شده را بررسی و مطابقت داده و سرشماره پیامک انتقال را با سرشماره پیامک های قبلی بانکی خود مقایسه و ارسال پیامک از یک سرشماره جدید را به عنوان سند قبول نکنند.

رئیس پلیس فتا استان بوشهر اعلام کرد: پلیس فتا به‌ صورت شبانه ‌روزی آماده پاسخگویی به شهروندان بوده و کاربران می‌توانند مشکلات و شکایات خود را در خصوص این گونه مؤسسات از طریق مراجع قضایی طرح شکایت کنند تا توسط پلیس فتا موضوع رسیدگی شود.

وی افزود: همچنین شهروندان می‌توانند با استفاده از سایت پلیس فتا به آدرس www.Cyberpolice.ir بخش مرکز فوریت‌های سایبری، لینک ثبت گزارش‌های مردمی و یا Cyberpolice@ در کلیه شبکه‌های اجتماعی داخلی با پلیس فتا در ارتباط باشند.

 

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false