×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  سه شنبه - ۲۵ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
تحقق شعار «هر دانشجو یک مهارت» با توانمندسازی مهارتی دانشجویان

به گزارش چغادک نیوز، غلامحسین حسینی نیا, رئیس سازمان فنی و حرفه ای کشور در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، از انعقاد تفاهم نامه همکاری با معاونت فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و اجرای طرح «توانمندسازی مهارتی دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاهی با رویکرد اشتغال» خبر داد.

وی با اشاره به اینکه نقش آموزش های مهارتی در اشتغال پذیری دانشجویان  کلیدی است گفت: تحقق شعار «هر دانشجو یک مهارت» با ارتقاء سطح مهارت های حرفه ای دانشجویان و با بهره گیری از ظرفیت های سرای مهارت آموزی و مجتمع های مسکونی دانشجویی، توسعه فرهنگ مهارت آموزی در بین دانشجویان دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی، توانمندسازی دانشجویان دانشگاه ها جهت ورود به بازارکار، بعد از دوران تحصیل و … از اهداف انعقاد این تفاهم نامه می باشد.

وی اظهار داشت: دانشگاه مدرن از بدو پیدایش، سه نسل مختلف آموزشی و مبتنی بر فعالیت های تعلیمی (نسل اول)، پژوهشی و مبتنی بر فعالیت های تحقیقاتی (نسل دوم) و دانشگاه های نسل کارآفرین و مبتنی بر کارآفرینی و توسعه مهارت بر مبنای نیازهای هر گروه و رشته علمی (نسل سوم) را تجربه کرده است.

معاون وزیرکار، بیان داشت: ورود مهارت آموزی به دانشگاه ها با توجه به شــرایط موجـود، نقـش مهمـی در توســعه اقتصــادی کشــور، افزایـش بهـره وری واحدهـای صنعتـی و تجـاری، ایجـاد و توسـعه فناوری هـای مـورد نیـاز، ارتقـاء مهارت هـا و آمادگـی افـراد جامعـه ایفـا می کنـد و بـر همیـن اسـاس کمـک بـه افزایش و بهبود مهارت هـای متناسـب بــا نیــاز بــازار و جامعــه یکــی از مهم تریــن ارکان مهارت محور کردن دانشگاه ها می باشد.

وی با اشاره به ابتکار عمل وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در اجرایی کردن «هر دانشجو یک مهارت»، افزود: با توجه به گستردگی ظرفیت های کشوری دو طرف قرارداد، گام بلندی در توانمندسازی این گروه هدف ارزشمند برداشته می شود.

رئیس سازمان آموزش فنی و حرفه ای، همکاری با دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در استقرار مرکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی (TMC)، صدور مجوز تأسیس مرکز (TMC)، پشتیبانی فنی و تخصصی از مراکز مدیریت مهارت آموزی و مشاوره شغلی با عنوان «سرای مهارت آموزی»، همکاری با دانشگاه ها و مؤسسات آموزش عالی در بهره برداری دانشجویان از «طرح مهارت آموزی در محیط کار واقعی»، صدور گواهینامه مهارت برای دانشجویان پذیرفته شده در آزمون های پایان دوره و آزمون های ادواری، طبق ضوابط و مقررات مربوطه و … از تعهدات سازمان عنوان کرد.

ورود آموزش های مهارتی به دانشگاه ها را آغاز دوره جدید سند تحول آموزشی معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری دانست و گفت: در این آیین انعقاد تفاهم نامه، ورود آموزش های مهارتی به دانشگاه ها آغاز شده است.

وی گفت: ارتقاء سطح مهارتی دانشجویان در بخشی از سرفصل های آموزشی دروس دانشگاهی در حال اجراست و با مدیریت فراغت دانشجویان، سطح دیگری از ارتقاء مهارت افزایی برای دانشجویان در نظر گرفته شده است.

انتهای پیام/

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false