×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
شرایط برگزاری انتخابات قانونمند و پرنشاط در استان بوشهر فراهم است

به گزارش چغادک نیوز، محمد تقی ایرانی سه‌شنبه‌شب در جمع خبرنگاران با اشاره به در پیش بودن دو انتخابات مهم و سرنوشت‌ساز اظهار داشت: با رعایت قانون و اخلاق انتخاباتی شاهد انتخابات سالم، قانونمند و پرنشاط خواهیم بود.

وی رعایت اخلاق انتخاباتی را ضروری دانست و بیان کرد: از ستادها و هواداران نامزدهای ریاست جمهوری انتظار داریم با رعایت اخلاق اسلامی و پایبندی به قانون و دوری از تخریب و توهین فعالیت خود را سازمان دهی کنند.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر افزود: طبق قانون داوطلبانی که تمایل به داشتن ستاد تبلیغاتی در استان یا شهرستانی را دارند باید مسئول ستاد تبلیغاتی انتخابات خود را در استان به صورت کتبی به استانداری و فرماندار همان شهرستان معرفی کنند.

برپایی ستاد نیازمند مجوز از فرمانداری

وی تصریح کرد: فقط در صورتی که نامزدهای ریاست جمهوری مسئولان ستادهای انتخابات خود را در شهرستان به فرمانداری معرفی کرده باشند می‌توانند در شعبه‌های اخذ رأی مطابق قانون نماینده داشته باشند.

ایرانی ادامه داد: هر حکمی که از سوی ستاد مرکزی یا نامزد انتخابات ریاست جمهوری در استان یا شهرستان صادر شود زمانی رسمیت و وجاهت قانونی دارد که به استانداری و یا فرمانداری مربوطه معرفی شده باشد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار بوشهر خاطرنشان کرد: نامزدها قبل از افتتاح ستاد در هر شهرستان باید رؤسای آن را وفق قانون به فرمانداری‌ها معرفی و آدرس محل فعالیت خود را اعلام کنند.

لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تبلیغاتی

وی اضافه کرد: هر گونه اظهار نظر خلاف واقع رؤسای ستادهایی که مطابق قانون به استانداری یا فرمانداری‌ها معرفی نشده باشند تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و گزارش آن برای رسیدگی به هیئت نظارت و ستاد پیشگیری از جرایم و تخلفات انتخاباتی قوه قضائیه ارسال خواهد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان بوشهر با اشاره به لزوم رعایت پروتکل‌های بهداشتی تبلیغاتی نیز گفت: مطابق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا رعایت پروتکل‌های تبلیغاتی الزامی است و عدول از آنها تخلف انتخاباتی محسوب می‌شود و قابل پیگیری است.

وی افزود: مطابق مصوبه ستاد ملی مدیریت کرونا در انتخابات ریاست جمهوری مسئولیت رعایت پروتکل‌های بهداشتی، ستاد مرکزی نامرد، ستاد استانی نامزدها و شخص نامزد است و به همین خاطر با هر گونه تخطی از پروتکل‌های بهداشتی به عنوان تخلف انتخاباتی برخورد خواهد شد./مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false