×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۳۰ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر افتتاح شد

به گزارش چغادک نیوز، طی آیینی به دستور رئیس جمهور از طریق ویدئو کنفرانس و با حضور قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی صبح امروز بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته‌ای و اورژانس پرتوی بوشهر افتتاح شد.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان ابنکه این  بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی  بیاد شهدای هسته‌ای افتتاح شده است اظهار داشت: این بیمارستان زیرساخت‌های لازم در عرصه حوادث احتمالی هسته‌ای دارد و دارای تخت‌های مراقبت‌های ویژه و اورژانس پرتوی است.

ایرج حریرچی با بیان اینکه بیمارستان شهدای هسته‌‌ای بوشهر قابلیت ارائه خدمت عمومی به مردم  همه شرایط دارد تصریح کرد: خدمات درمانی و بهداشتی کرونایی در بیمارستان شهدای هسته‌ای بوشهر ارائه می‌شود و با افتتاح این بیمارستان تمامی خدمات در رسیدگی به بیماران کرونایی از بیمارستان شهدای خلیج فارس به این بیمارستان انتقال یافته است.

قائم مقام وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی اظهار داشت: اکنون شمار تختهای بستری این استان که تا قبل از سال ۹۲ کمتر از هزار تخت بود به یک هزار و ۷۰۰ تخت می‌رسد که در این دوره هفت ساله بیش از ۷۰ درصد تخت سازی بیمارستانی ساخته شده است.

وی بیان کرد: با افتتاح این بیمارستان فشاری که روی بیمارستان شهدای خلیج فارس به دلیل وجود بیماران کرونایی وجود داشت برداشته می شود و مردم این امکان را می یابند که سایر خدمات را دریافت کنند.

قائم مقام وزیر بهداشت ، درمان و آموزش پزشکی گفت: همچنین ۵۰۰ تخت بستری نیز در زمان حاضر در استان بوشهر در حال ساخت است.

ایرج حریرچی با بیان اینکه در  استان  بوشهر ۱۶۴ مرکز بهداشتی درمانی یا از نو ساخته و یا به طور کامل بازسازی شده  اظهار کرد:  با بازسازی ۱۲ مرکز دیگر همه مراکز بهداشتی موجود در استان بازسازی و نوسازی شده است.

حریرچی اضافه کرد: با افتتاح این بیمارستان هدف گیری ۸۵ تا ۹۰ درصد همه بیماری‌های مردم در استان بوشهر درمان شود.

وی  یکی از برکت‌های طرح تحول سلامت را کاهش هزینه‌های درمان بیمارستانی عنوان کرد و گفت: اکثر بستری‌ها زیر ۵۰۰ هزار تومان هزینه از بیماران گرفته می‌شود.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر هم  گفت: بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی شهدای هسته‌ای بوشهر نخستین پروژه بیمارستانی کشور است که دارای بخش اورژانس حوادث پرتویی است.

سعید کشمیری بیان کرد: عملیات اجرایی این بیمارستان از سال ۹۶ در ۲ طبقه با هشت هزار مترمربع زیربنا شامل بخش‌های جراحی، تحت نظر اورژانس، ICU آغاز شد و برای خدمات عمومی و هسته ای ساخته شده است.

وی اضافه کرد: این بیمارستان با همکاری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، استانداری و نیروگاه اتمی بوشهر احداث‌ شده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی بوشهر گفت: بیمارستان ۱۱۰ تختخوابی اورژانس هسته‌ای در مدت ۳ سال و با هزینه‌ای بالغ بر ۱۸۰ میلیارد تومان اعتبارساخته شده است.

کشمیری خاطر نشان کرد: از این میزان اعتبار ۱۰۰ میلیارد تومان بابت هزینه ساخت و ۸۰ میلیارد تومان نیز برای تجهیز آن از محل اعتبارات استانی، سازمان انرژی اتمی و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هزینه شده‌ است.

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false