×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
۱۰۰۰ واحد مسکن روستایی مددجویان استان بوشهر تا بهمن تکمیل می‌شود

به گزارش چغادک نیوز، احمد لطفی صبح شنبه در نشست با مدیران کمیته امداد استان و شهرستان‌ها از توانمندسازی خانوارهای تحت حمایت کمیته امداد خبر داد و اظهار داشت: امسال تاکنون ۴۵۰ میلیارد تومان در این زمینه تخصیص یافته است.

وی این اعتبارات را شامل منابع دولتی، امدادی و تسهیلات قرض الحسنه و کم بهره بانکی دانست و اضافه کرد: این هزینه‌ها در مجموع برای حدود ۴۰۰ هزار خانواده تحت حمایت به اشکال بلاعوض و معوض هزینه خواهد شد.

مدیرکل کمیته امداد استان بوشهر افزود: نیمی از این هزینه‌ها به شکل معوض و در راستای ایجاد زمینه‌های کار و کسب خانواده‌ها (اشتغال) و همچنین کارگشایی پرداخت می‌شود.

وی افزود: نیمی دیگر از این اعتبارات نیز در بخش‌های معیشتی، فرهنگی، بهداشت و درمان و سلامت، مسکن، کمک به امر ازدواج جوانان، بیمه‌های اجتماعی زنان سرپرست خانوار، کمک به ایتام، تحصیل دانش آموزان و کمک هزینه شهریه دانشجویان تخصیص می‌یابد.

لطفی بیان کرد: انتظار داریم که امسال با برنامه‌ریزی ‌های انجام شده، تحت هیچ شرایطی صف پشت نوبت برای دریافت خدمات جهیزیه، ودیعه مسکن و تسهیلات کار گشایی و تحت حمایتی در کمیته امداد استان بوشهر شکل نگیرد.

وی با اشاره به تکمیل و واگذاری هزار واحد مسکن روستایی تا بهمن ماه امسال با اعتبار ۵۰ میلیارد تومان از منابع خارج از بودجه این نهاد، عنوان کرد: ساخت این واحدها از سال گذشته با مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و استانداری بوشهر آغاز و بر اساس پیشرفت فیزیکی این واحدهای در دست ساخت، انتظار می‌رود که تا بهمن ماه تکمیل و در اختیار مددجویان قرار گیرد.

لطفی اظهار داشت: ایجاد اشتغال برای پنج هزار نفر از افراد تحت حمایت از طریق کاریابی، مشاغل خانگی و خوداشتغالی که ۵۰ درصد آن از رهگذر راهبر شغلی انجام می‌شود از دیگر برنامه‌های این نهاد در سال جاری است.

وی ادامه داد: سومین اولویت این نهاد در استان بوشهر در سال جاری، استفاده از کمک‌های خیرین برای اعزام سه هزار نفر از خانواده‌های تحت حمایت به مشهد مقدس و عتبات عالیات است که نقش مهمی در به سازی معنوی و فرهنگی این خانواده‌ها ایفا می‌کند.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false