×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
خلیج فارس متلاطم می‌شود/ هشدار برای تردد شناورهای کوچک

به گزارش چغادک نیوز، فرج‌الله شکوهی‌پور در گفت‌وگو اظهار داشت: از ظهر روز پنج شنبه تا اواخر روز جمعه به تدریج به سبب وزش باد شدید شمال غربی بر روی دریا، خلیج فارس و سواحل استان مجدداً مواج و متلاطم خواهد شد.

وی اضافه کرد: انتظار می رود طی این مدت در برخی ساعات سرعت وزش باد روی دریا به بیش از ۵۰ کیلومتر در ساعت و ارتفاع موج به بیش از دو متر افزایش یابد.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر خاطرنشان کرد: بر این اساس نسبت به تردد های دریایی غیرضروری بویژه تردد شناورهای کوچک و تفریحی هشدار داده می شود.

وی افزود: طی این مدت در اثر وزش باد، خیزش گرد و خاک در مناطق مستعد دور از انتظار نیست. پیش‌بینی می‌شود بیشینه دمای هوا نیز در روز پنج شنبه در برخی نقاط استان افزایش و به آستانه ۵۰ درجه سلسیوس برسد.

شکوهی‌پور بیان کرد: امروز با توجه به وزش ملایم جریانات گرم و مرطوب جنوبی، ضمن افزایش رطوبت هوا، ارتفاع موج دریا به تدریج کاسته و دریا آرام خواهد شد.

وی ادامه داد: پیش بینی می شود از صبح فردا مجدداً وزش جریانات نسبتاً شدید شمالی آغاز و تا پایان روز جمعه ادامه یابد که طی این مدت دریا مواج و متلاطم است.

مدیرکل هواشناسی استان بوشهر گفت: برای ساعات آینده آسمان استان بوشهر غالباً صاف همراه با غبار محلی، فردا در مناطق شمالی و مرکزی استان وزش باد و در برخی نقاط احتمال گرد و خاک باشد.

وی افزود: جهت وزش باد متغیر غالباً جنوب غربی تا جنوب شرقی با سرعت ۸ تا ۲۸ گاهی تا ۳۲ کیلومتر در ساعت، فردا در نیمه شمالی استان شمال غربی با سرعت ۱۰ تا ۳۶ به تدریج ۱۶ تا ۴۶ کیلومتر در ساعت خواهد بود.

شکوهی‌پور بیان کرد: ارتفاع موج دریا در سواحل شمالی و مرکزی ۶۰ تا ۱۲۰ سانتیمتر و سواحل جنوبی ۳۰ تا ۹۰ سانتیمتر، فردا در سواحل شمالی به تدریج ۹۰ تا ۱۵۰ سانتیمتر خواهد بود.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false