×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۲۸ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
فضای آموزشی و خوابگاهی برای جذب دانشجو معلم در بوشهر کافی نیست

به گزارش چغادک نیوز، اکبر مولایی صبح پنجشنبه در گردهمایی مدیران و رؤسای آموزش و پرورش شهرستان‌ها و مناطق استان بوشهر اظهار داشت: در سال‌های آتی با دو بحران نیروی انسانی در ظرف دو و شش سال آینده در کشور مواجه خواهیم شد.

وی خاطرنشان کرد: بحران اول آن نیز در سال ۹۹ خواهد بود؛ با توجه به بازنشستگی نیروها، استان نیز کمبود نیروی انسانی محسوسی خواهد داشت و باید در همین راستا تدبیری اندیشه شود.

مولایی با اشاره به اینکه تأمین نیروهای انسانی آموزش و پرورش به عهده دانشگاه فرهنگیان است ادامه داد: سالانه سهمیه‌ای به دانشگاه فرهنگیان در کنکور تخصیص داده می‌شود که اگر به موقع اقدام نشود منجر به جذب کامل نیروها نمی‌شود و عدم جذب این نیروها مشکلاتی را برای استان در آینده ایجاد می‌کند.

وی تصریح کرد: با توجه به شرایط پذیرش دانشجو معلم در دانشگاه فرهنگیان و کسب نمره علمی شش هزار و ۵۰۰ و معدل بالای ۱۵ و شرایط خاص دیگر هر سال آموزش و پرورش استان نمی‌تواند بیش از ۷۰ درصد نیروی اختصاص یافته را جذب کند.

مولایی به عدم فضای کافی آموزشی و خوابگاهی برای جذب دانشجو معلم جدید اشاره کرد و یادآور شد: برای تحقق سهمیه ۸۰۰ نفری استان در سال پیش رو نیاز به اقدام به موقع است که به تلاش آموزش و پرورش و دانشگاه فرهنگیان استان بستگی دارد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان استان خاطرنشان کرد: مراکز مشاوره سعی در راهنمایی دانش آموزان برای ترغیب به انتخاب دانشگاه فرهنگیان داشته باشند تا آموزش و پرورش کمبودی از بابت نیروی انسانی در سال‌های آینده نداشته باشد.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false