×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  جمعه - ۱۴ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
اعضای شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان دیر تجلیل شدند

به گزارش چغادک نیوز، کریم علی‌حسنی فرماندار شهرستان دیر چهارشنبه‌شب در آئین تجلیل از شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان دیر با تبریک این روز اظهار داشت: شوراهای اسلامی شهر و روستا نقش مهمی در امید دادن به مردم را دارند.

وی با بیان اینکه همه مسئولان در تصمیم گیری‌ها می‌بایست خرد جمعی را مد نظر داشته باشند و همواره با شور و مشورت با افراد از ایده‌های خلاق آنها استفاده کنند تصریح کرد: تعامل، شور و مشورت بین دولت و ملت الزامی است.

علی‌حسنی با تاکید بر اینکه مسئولان اجرایی شور و مشورت طرف شوراها را با دیده باز می‌پذیرند و از آن استقبال می‌کنند گفت: اگر در تصمیم گیری ها خرد جمعی به کار رود تصمیم‌ها با یک ساختار و شکل بهتری اجرا خواهد شد.

فرماندار شهرستان دیر اظهار داشت: شوراهای شهر و روستا نماینده همه مردم هستند و همواره در تصمیم گیری هایخود می‌بایست منافع کل مردم را مد نظر داشته باشند.

لزوم تقویت همدلی اعضای شوراها

امام جمعه دیر نیز در این آئین گفت: شور و مشورت یک اصل اساسی است که شوراها باید به رأی و خواست مردم توجه ویژه داشته باشند.

حجت‌الاسلام سید علی حسینی با بیان اینکه بنای شوراها بر اساس دیدگاه و آموزه‌ای اسلامی است اظهار داشت: شوراها باید در راستای مردم سالاری دینی و مشارکت مردم گام بردارند.

وی خاطر نشان کرد: شوراهای اسلامی به نوعی مجالس محلی هستند که کارهای خود را بر اساس مشورت با دیگران انجام می‌دهند.

حسینی با تاکید بر اینکه شوراها نباید وابسته و ابزار دست مسئولان باشند گفت: شوراها به عنوان یکی از ارکان نظام، برخوردی تعاملی و سازنده در راستای رشد و عمران آبادانی مملکت با مسئولان داشته باشند.

وی ضمن یادآوری مجدد بر اتحاد و همدلی اعضای شوراها بر یکدیگر تصریح کرد: شوراها بر اساس تفاهم و همدلی و رأی اکثریت اعضا تصمیم گیری کنند و هیچگاه به صورت جزیره‌ای تصمیمات خود را بر مردم تحمیل نکنند.

در پایان این مراسم با اهدا لوح سپاس از شوراهای شهر و روستای شهرستان دیر تجلیل شد.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false