×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
زیرساخت‌های بهداشتی و درمانی در دشتستان تقویت می‌شود

به گزارش چغادک نیوز، جواد لقمان‌زاده صبح سه‌شنبه در آئین نواختن زنگ سلامت در آموزشگاه بهورزی برازجان اظهار داشت: شعار سازمان بهداشت جهانی در سال جاری نیز بسیار به‌جا انتخاب‌شده است و باید همه افراد یک جامعه بتوانند از خدمات حوزه سلامت بهره‌مند شوند.

وی اظهار داشت: در سال‌های گذشته شاهد ارتقای خدمات بهداشتی و درمانی بوده‌ایم و جا دارد در زمینه آموزش‌های بهداشتی و مراقبتی به مردم اقدامات بیشتری انجام دهیم.

لقمان‌زاده تصریح کرد: در بسیاری از کشورهای کمتر توسعه‌یافته، آموزش را هزینه حساب می‌کنند و اهمیت چندانی برای آن قائل نیستند درصورتی‌که آموزش، پایه و اساس تحقق اهداف یک سازمان است.

وی ضمن تشکر از خدمات شبکه بهداشت و درمان دشتستان و مجموعه نیروهای بهداشتی و درمانی تصریح کرد: اولویت خدمات‌رسانی در سال جدید را مناطق محروم و کمتر توسعه‌یافته قرار دهید.

بهبود خدمات سلامت در دشتستان

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان نیز در این آئین با تبریک هفته سلامت و نیمه شعبان اظهار داشت: تقارن این دو مناسبت را به فال نیک گرفته و امیدواریم در سال جاری شاهد موفقیت‌های بیشتر باشیم.

ماریا خویش‌دوست بیان کرد: شعار سال گذشته و سال جاری سازمان بهداشت جهانی نشانه تمرکز این سازمان روی پوشش همگانی سلامت است.

وی تصریح کرد: نگرانی ما این است که مردم به حداقل‌های بهداشتی و درمانی دسترسی نداشته باشند و آنجاست که شاهد عدالت در حوزه سلامت نیستیم و عده‌ای محروم می‌شوند و شعار سال جاری نیز در همین راستاست.

رئیس شبکه بهداشت و درمان دشتستان اظهار داشت: در دولت تدبیر و امید پیشرفت‌های خوبی در حوزه سلامت داشته‌ایم؛ به عنوان مثال در بخش‌های ارم و بوشکان و در ایام نوروز فقط ۵ نفر به‌وسیله بالگرد انتقال یافته و از مرگ نجات یافتند.

خویش دوست با اشاره به افزایش امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزاری حوزه سلامت گفت: ۹۵ درصد از خانه‌های بهداشت شهرستان دشتستان احداث یا بهسازی شده‌است و مابقی نیز انجام خواهد شد.

وی خاطرنشان کرد: با راه‌اندازی بیمارستان صحرایی در بخش‌های ارم و بوشکان، بیش از ۴ هزار عمل جراحی چشم، بیش از ۲ هزار عینک و بیش از ۲۹۰۰ خدمت دندانپزشکی در سه ماه انجام شد که اقدامی کم‌نظیر بود.

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان افزود: در ایام نوروز نیز تمام مراکز فعال بودند و به مردم خدمت‌رسانی کردند.

خویش دوست بیان داشت: در سال گذشته جلسات مختلفی با رسانه‌ها و سمن‌ها داشتیم و پیام‌های خود را به‌وسیله این دو نهاد تأثیرگذار به مردم ارسال کردیم.

در دومین روز از هفته سلامت، آئین نواختن زنگ سلامت در آموزشگاه بهورزی برازجان با حضور سرپرست فرمانداری، رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دشتستان و سایر مدیران شهرستان برگزار شد.

منبع:مهر

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false