- 19 آذر 1397
- اخبار استان
- کد خبر 55961
- ایمیل
- پرینت
true
true
true
false
false
true
true
true
سایز متن /
true
به گزارش چغادک نیوز: رضا جمالی در نشست بررسی نظارت و بررسی وضعیت بازار در شهرهای استان بوشهر با تاکید بر برخورد قاطع با متخلفان اقتصادی و گرانفروشان اظهار داشت: برای بررسی وضعیت قیمتها در بازار استان بوشهر گشتهای مشترک بازرسی و نظارت راهاندازی شده و در تمام اوقات قیمتها را بررسی و متخلفان شناسایی و معرفی میشوند.
وی از ایجاد گشت مشترک بازرسی و نظارت بر بازار خبرداد و افزود: برای کنترل قیمت کالاها و اجناس و برخورد قاطع با متخلفان گشتهای مشترک بازرسی و نظارت بر بازار ایجاد شده است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان بوشهر از ثبت گزارشات صنفی از سوی شهروندان در واحد ستاد خبری۱۲۴ خبرداد و بیان کرد: در ۸ ماه امسال تعداد ۳ هزار و ۹۰۹ فقره گزارش مردمی در خصوص انتقاد و شکایات صنفی در سراسر استان به واحد ستاد خبری ۱۲۴ این سازمان دریافت و ثبت شده است.
رضا جمالی افزود: از این تعداد گزارش مردمی تعداد ۲ هزار و ۱۲۹ مورد بهصورت حضوری ، تعداد ۲۱۱ مورد بهصورت غیرحضوری و تعداد ۸۹۴ مورد دیگر از طریق ناظران گزارش شده است.
بیشتر بخوانید
وی با اشاره به اینکه سامانه ۱۲۴ آماده دریافت گزارش انتقادات و شکایات مردمی در خصوص واحدهای صنفی در دو شیفت صبح و بعدازظهر است خاطرنشان کرد: از مجموع ۳هزار و ۹۰۹ مورد گزارشات واصله تعداد ۲هزار و ۹۹۵ مورد آن گزارش مرتبط و قابل پیگیری بوده است.
معاون نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان استان بوشهر بیان کرد: از مجموع ۲هزار و ۹۹۵ مورد گزارش قابل پیگیری تعداد ۹۵۶ مورد متخلف، تعداد یکهزار و ۸۵۸ مورد غیرمتخلف و ۱۸۱ مورد در دست بررسی بهعنوان نتایج بازرسیها تعیین شده است.
جمالی پاسخگویی سریع به شکایات شهروندان و خواستههای منطقی آنان را از جمله اولویتهای سازمان صنعت، معدن و تجارت استان بوشهر دانست و گفت: بهصورت اقدامات متعددی نظیر گشتهای بازرسان از واحدهای صنفی به صورت روزانه، پاسخگویی فوری از طریق تلفن ۱۲۴ ، تشکیل جلسات با دستگاههای اجرایی مرتبط نظیر شهرداری، دانشگاه علوم پزشکی ، استاندارد، تعزیرات حکومتی و غیره بهمنظور پیگیری و جلوگیری از برخی تخلفات صنفی مورد توجه است.
وی با اشاره به راهاندازی سامانه جامع رسیدگی به شکایات واحدهای صنفی افزود: شکایات صنفی استان بوشهر در اسرع وقت پرونده سازی میشود و مورد رسیدگی قرار میگیرد.
وی از شهروندان خواست بهمنظور تسریع درامرعدم رعایت حقوق مصرف کنندگان و همچنین مبارزه با تخلفات صنفی اعم از گرانفروشی، کم فروشی، تقلب، احتکار و قاچاق کالا موارد را با شماره تلفن ۱۲۴ اطلاع داده و یا بهصورت حضوری به واحد رسیدگی به شکایات مردمی مستقر در معاونت نظارت، بازرسی و حمایت از حقوق مصرف کنندگان این سازمان مراجعه و گزارش خود را اعلام کنند.
انتهای پیام/
منبع: تسنیم
false
true
false
true