×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  پنج شنبه - ۲۷ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
طرح پیشگیری از وقوع جرم در اولویت برنامه دادگستری استان بوشهر قرار دارد

به گزارش چغادک نیوز: علی جمادی در آیین تکریم و معارفه رئیس دادگستری دشتی اظهار داشت: قوه قضائیه مستقل است و وظایف عدیده‌ای در فصول متعددی از قانون اساسی و عادی بر عهده دارد و صورت مشروح در اصل ۱۵۶ قانون اساسی اعلام‌شده است.

رئیس‌کل دادگستری استان بوشهر گفت: در دو قسمت ما در امنیت هر جامعه‌ای اعم از استان و کشور وظیفه‌داریم که در بحث رسیدگی‌ها به‌عنوان وظیفه شاخص دستگاه قضایی، حل خصومت‌ها، رفع اختلافات، صدور احکام و اجرای احکام (مراحل رسیدگی) و هم قبل از این‌که پیشگیری از وقوع جرم، کاری کنیم که جامعه‌ای امن و ایمن داشته باشیم.

وی با تاکید بر رفع مشکلات و اختلافات به صورت ریشه‌ای افزود: چنانچه اختلافات به‌صورت ریشه‌ای و اساسی حل‌وفصل نشود و آن کینه باقی بماند موجباتی برای تشکیل پرونده یا پرونده‌های دیگر فراهم می‌کند.

جمادی تأکید کرد: قبل از رسیدگی‌ها وظیفه اصلی دستگاه قضایی مداخله در اموراتی است که نتیجه این اختلافات سبب می‌شود پرونده‌های کمتری در مجموعه قضایی و جرائم کمتری در جامعه داشته باشیم و درواقع جامعه‌ای امن و ایمن می‌شود که یک امنیت پایداری که موجبات رشد، ترقی و توسعه همه‌جانبه را در پی دارد.

وی برقراری امنیت پایدار را با همکاری همه جانبه دستگاه‌ها و مردم دانست و  افزود: در دادگستری استان و مجموعه‌های شهرستانی در تلاش هستیم کاری کنیم که ثمره آن امنیت در جامعه باشد و از طرفی این موضوع به‌تنهایی از عهده دستگاه قضایی بر نخواهد آمد و نیاز به یک عزم جدی و همگانی است.

جمادی  با تاکید بر نقش مهم پیشگیری از وقوع حرم در کاهش آسیب‌های اجتماعی گفت: طرح پیشگیری از وقوع جرم در اولویت برنامه‌های دادگستری استان بوشهر قرار دارد.

وی تاکید کرد:مسئولان تلاش کنند تا دستگاه قضایی بتواند در زمینه پیشگیری موفق باشد زیرا موضوع پیشگیری یک امری فرا سازمانی است و نیاز به برنامه‌ریزی و کمک همه مجموعه‌هاست.

رئیس کل دادگستری استان بوشهر با قدردانی از هماهنگی مطلوب بین دستگاه اجرایی و قضایی در دشتی گفت: اگر در شهرستان دشتی جرائم خشن، خشونت‌آمیز و جرائم جناحی نداریم ناشی از همدلی است که وجود دارد و می‌طلبد با یک برنامه‌ریزی این همکاری‌ها تقویت شود.

وی بابیان این‌که با کمک مردم به دستگاه اجرایی و قضایی نتیجه مثبتی در پی دارد افزود: نگاه ما به اساس کاراست که مردم می‌باشند ما زمانی می‌توانیم بگویم جامعه‌ای امن و ایمن داریم که همه خود را مسئول بدانند و اگر همه در زمینه پیشگیری کمک کنند نتیجه می‌دهد.

جمادی با اشاره به این‌که جامعه‌ای وجود ندارد که بی‌نیاز به قوه قضائیه باشد گفت: پرونده‌هایی که سبب نگرانی آن‌چنانی باشد وجود ندارد.

وی  ضمن تقدیر از خدمات سالار مؤمنی،  محمدرضا باز هوایی را به‌عنوان رئیس جدید دادگستری دشتی معرفی کرد.

جمادی بیان کرد: سعی ما این است پرونده‌هایی که در محاکم قضایی تشکیل می‌شود در کوتاه‌ترین زمان ممکن به نتیجه برسد.

وی افزود: اگر رسیدگی به نحوی باشد که آن خواسته‌ای که مردم‌دارند یعنی احقاق حق و اجرای عدالت است در یک‌روند منسجم و دقیق و سنجیده انجام شود کسی ناراحت از دستگاه قضایی بیرون نمی‌رود.

رئیس‌کل دادگستری بوشهر تاکید کرد: دقت در حقوق شهروندی و حفظ حقوق شهروندی سبب می‌شود تا آرامش قضایی در جامعه شاهد باشیم که زمینه را برای امنیت پایدار در جامعه فراهم می‌کند.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false