×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  یکشنبه - ۱۶ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
انجمن معتادان گمنام(NA) چغادک نیازمند یک جای مناسب

انجمن معتادان گمنام درشهرچغادک به دلیل جمعیت زیاد تحت پوشش خود که ازچغادک و روستاهای همجواراست نیازمند به یک جای مناسب وکافی می باشد که با توجه مسئولین وروشن فکران این شهرمشکل آنها رفع می شود

به گزارش "چغادک نیوز"، شهرچغادک به دلیل موقعیت جغرافیایی بسیارخوب آن همیشه پذیرای مهاجرین زیاد ازاقصی نقاط کشورواستان بوده است وبه دلیل عدم توجه مسئولین به این شهروبا توجه به رویکرد مسئولین وتوجه بیشتربه شهرهای دیگرازجمله عالی شهراین شهرازلحاظ فرهنگی و پیشگیری ازمعضلات اجتماعی درفقربه سرمی برند ومعضلی همچون اعتیاد که رشد اکثربزهکاریهای این شهرمی باشدازجانب مسئولین توجه خاصی به جهت پیشگیری ودرمان آن انجام نشده وما به عینه شاهد روند روبه رشد این غده سرطانی دراین شهرهستیم.

 

با توجه به گفته های فوق وعدم توجه متولیان امربه شهرچغادک ونظربه اینکه یک معتاد ازلحاظ علمی ۵ درصد ازنظرجسمی دو نفرازبهبود یافتگان مواد مخدرکه اهل چغادک بوده اند درسال ۸/۸/۸۳ به فکرراه اندازی یک مرکز جهت بهبود ودرمان معتادان را گرفتند .

 

آنها با پیگیری های مکررتوانستند انجمن معتادان گمنام یا(NA) رابا ۲ نفرتشکیل دهند که با همکاری بسیار خوب و استقبال وحمایت یکی ازشهروندان به نام حاج حسین دوانی یک اتاق ازترمینال مسافربری چغادک ، کنگان واقع درسراهی چغادک به این ۲ نفراختصاص یافت .

 

آنها توانستند تا کنون عده زیادی ازمعتادان چغادک، احمدی، دویره، چاهکوتاه، تل سیاه وگورکها را به خود جذب نمایند وزمینه دوری آنها را به مواد مخدرفراهم آورند وعده کثیری ازآنها را ازاین مواد پاک سازند ودرحال حاظرحدود۱۰۰ نفرراتحت پوشش دارند که درهمین ترمینال با وجود کمبود فضا در دو گروه جلسات خود را بطور منظم برگزار می نمایند .

 

آنها درروزهای شنبه، دوشنبه وچهارشنبه درقالب گروه امید ودرروزهای یک شنبه، سه شنبه، پنچ شنبه وجمعه درقالب گروه همبستگی ازساعت۳۰/۱۹ الی ۲۱ عده کثیری را ازاین بلای خانمان سوز رهایی می بخشند.

 

این ۲ گروه بدون هیچ پشتوانه مالی وبدون هیچ توقعی درراستای اعلام پیام امید ونوید به معتادان درحال عذاب ورهایی آنها ازاین غده سرطانی درحال تلاش می باشند وتوانسته اند خدمات شایانی به مردم شهرچغادک وروستاهای همجوارنمایند که هیچ موقع مورد توجه مسئولین قرارنگرفته است .

 

انتظارمی رود مسئولین ومتولیان امربه علت مشکل کمبود فضای لازم در این انجمن حداقل یک فضای مناسبی رابرای این عزیزان مهیا نمایند تا آنها در پیام های خود دیگرنگویند که (ما معتادان درتنهایی محکوم به فنا هستیم) وانتظارمی رود مردم وروشنفکران شهرچغادک با حمایت های معنوی خود به این عزیزان زمینه جذب بیشتری از بیماران مواد مخدر را به خود فراهم آوردند.

 

 

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false