×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  شنبه - ۲۹ اردیبهشت - ۱۴۰۳  
false
true
مشروح خطبه های نماز جمعه این هفته چغادک

نماز جمعه این هفته به امامت حجت الاسلام والمسلمین سید مجید موسوی اقامه شد و مشروح خطبه ها بدین شرح می باشد

به گزارش "چغادک نیوز"، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی دفتر امام جمعه چغادک : حجت الاسلام والمسلمین سید مجیدموسوی امام جمعه چغادک در خطبه اول نماز جمعه گفت :



حضرت صدیقه طاهره (س) نیز فلسفه بعثت پیامبر را اینگونه تبیین می کند و می فرماید :



اِبْتَعَثَهُ اللَّهُ اِتماماً لِاَمْرِهِ، وَ عَزیمَهً عَلی اِمْضاءِ حُکْمِهِ، وَ اِنْفاذاً لِمَقادیرِ رَحْمَتِهِ



خداوند او را مبعوث کرد با سه هدف :



یک هدف «اِتماماً لِاَمْرِهِ » تا امرش را کامل کند احتمال دارد که مقصود از امر خداوند شریعت و نبوتش باشد ؛ زیرا که شریعت ادیان الهی همانند مراحل یک کلاس هست ؛ کلاس اول ، دوم، سوم، چهارم ، تا میرسد به کلاس نهایی .



کلاس نهایی ادیان الهی و کلاس پایانی شرایع آسمانی ، شریعت وجود مقدس نبی اکرم (ص) است که همان مکتب اسلام هست.



با بعثت نبی اکرم (ص) این سلسله به اتمام می رسد و ما بر این باوریم که بعد از پیامبر ما پیامبری نیامده و نخواهد آمد و دینی هم نخواهد آمد و این صریح قرآن است و فرقه هایی مثل بهائیت که خاتمیت پیامبر را نفی می کنند خلاف صریح قرآن حرف می زنند البته بهائیت و جود بهشت و جهنم را هم رد می کنند.



امضاء در « عزیمه علی امضاء حکمه» به معنای نافذ قراردادن و حتمی بودن ، و مقصود از اینکه  خداوند پیامبر را مبعوث کرد برای امضاء  حکم ، این است که احکام تشریعی خداوند در همه عرصه ها الاجرا گردند تا این انسان به سعادت برسد ؛ چون تا پیامبر مبعوث نشود و احکام الهی را در همه ابعاد انسانها نگوید و آنها را نافذ و لازم الاجرا تکند ، حجت بر آنها تمام نیست …



تمامی گرفتاریهای بشر در زندگی بخاطر عدم فکر نکردن به احکام الهی است.



فلسفه دیگر « وَ اِنْفاذاً لِمَقادیرِ رَحْمَتِهِ» خداوند پیامبر را مبعوث کرد؛ چون خداوند میخواست مقررات حتمی خودش را به وسیله پیامبر تنفیذ کند .



مقدرات حتمی خداوند ، هدایت انسانها به راه سعادت است که جز با بعثت پیامبر اکرم (صلی الله و علیه وآله) محقق نمیشد.







خطبه دوم



در ایام ماه مبارک رجب المرجب قرار داریم ، دیشب لیله الرغائب بود ، شب بخشش ها.



پیامبر اکرم (صلی ا… علیه و آله) در مورد لیله الرغائب فرمود : هیچ فرشته ای در آسمانها و زمین نیست مگر آنکه در کعبه و اطراف آن جمع شوند و از خداوند فقط این حاجت را  می خواهند حداقل  سه روز پنجشنبه ، جمعه و شنبه این ماه را روزه بگیریم که ثواب نهصد سال عبادت را دارد .



۱۰ رجب سالروز میلاد آقا امام جواد (ع) و میلاد حضرت علی اصغر است.



از سنت مهم اعتکاف هم غافل نشوید . سعی کنید هر طور شده سالی یک بار معتکف شوید.



اعتکاف هم نباید از مسیر اصلی خود منحرف شود.



اعتکاف یعنی جداشدن از همه چیز و همه کس و فقط مشغول خدا و ذکر خدا شدن ، این که معتکف نباید از خانه خدا خارج شود مگر برای ضرورت یعنی اینکه باید همیشه دل و جان او در خانه خدا و محضر خداوند باشد لذا معتکفین از پرداختن به برنامه های دیگر که با روح اعتکاف ، که خلوت با خداست نا سازگاری دارد باید دوری کنند، مساله پرداختن به مسائل انتخاباتی ، بحث و جدال کردن مسابقات و سرگرمیهای دیگر .



معتکفین عزیز هم برای همه دعا کنند شما مردم ولایتمدار هم معتکفین را یاری کنید اگر نذوراتی دارید کمکی دارید به ستاد اعتکاف تقدیم کنید منتها سعی کنید از پولهای حلال و خمس داده شده باشد.



این روزها شورای محترم نگهبان مشغول بررسی صلاحیتهای کاندیداهای ریاست جمهوری هستند روز سه شنبه هم ان شا الله نتایج بررسی صلاحیتها اعلام می شود وقتی اعلام شد همه باید در برابر قانون تسلیم و خاضع باشند .



حضرت امام خمینی (ره) میفرمودند : هر کس بگوید رای شورای نگهبان کذاست مفسد ایت ، و می فرمودند : پس از رای و انفاذ شورای نگهبان هیچ مقامی حق رد آن را ندارد .



شما مردم هم هوشیار باشید این سخن پدر پیر و مهربان انقلاب است هرکس بعد از قطعی شدن نظر شورای نگهبان به رای شورای نگهبان معترض شود مفسد است . نیومده اصلاح کنه و برای فتنه و فساد آمده .



به کسی رای بدیم که امانتدار و با تقوا باشد تسلیم قانون و مطیع امر ولایت باشد خدایی نکرده اگر کسی را صرفا به خاطر مادیات انتخاب کردیم و فردا خیانتی به بیت المال مسلمین کرد در این خیانت شریک خواهیم بود.



بله مقام معظم رهبری در دیدار اقشار مختلف مردم فرمودند : « باید در انتخابات حجت شرعی رسید ، انسان اگر حجت شرعی داشته باشد حتی چنانچه در آینده متوجه شود که انتخاب او غلط از آب در آمده سرافراز است و می گوید به تکلیف عمل کردم ، منتها باید تحقیق کنم سوابق کاندید را بررسی کنم.



اگر دیدیم با تقواست خیانتی نداره مدبره حجت شرعی کامله.



در این روزها تروریستهای تکفیری وهابی اعمال وحشیانه و ترورها را به نهایت وقاهت رساندند.



چند روز پیش گروهک تروریستی در سوریه سربازی را کشتند و بعد از کشته شدن شکمش را پاره کردند و قلب این سرباز را در آوردند و خوردند.



و این مطلب عجیب نیست اینها نوادگان هند جگرخوار هستند و این تروریستها بارها و بارها خود را فرزندان ابوسفیان و یزید و بنی امیه معرفی کردند .



و عجیب اینکه عربستان سعودی که ادعای مسلمانی می کنند از تروریستها حمایت می کنند.



عزیران این اتفاقات در همسایگی ما دارد اتفاق می افتد چشم همه جهانیان به انتخابات آینده دوخته شده قدرتهای ضد اسلامی مترصد فرصت هستند منتظرند ما ضعفی از خود نشان بدیم  اونها به این انتخابات ما چشم طمع بسته اند  اما ما ان شا الله با مددهای آقا امام زمان این دفعه نیز همچون دفعات گذشته با حضور باشکوه آگاهانه در انتخابات و انتخاب رئیس جمهور شجاع و اصلح نقشه های شوم دشمنان اسلام و نظام را نقش بر آب خواهیم کرد.



امروز ۲۷ اردیبهشت ماه سالروز عروج ملکوتی عارف و اصل بهجت عارفان حضرت آیت الله بهجت اعلی … مقامه است. حشر ایشان ان شا الله با اهل بیت (علیهم السلام) باشد.



والسلام و علیم و رحمه الله



نگارنده خطبه : جواد محمدی

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false