×

منوی بالا

منوی اصلی

دسترسی سریع

اخبار سایت

true

ویژه های خبری

true
    امروز  چهارشنبه - ۲۱ آبان - ۱۴۰۴  
false
true
افشای پشت‌پرده توقف پروژه خیابان امام علی (ع)؛ وقتی سنگ‌اندازی سیاسی، هزینه ۱۰۰ درصدی را بر دوش مردم می‌گذارد

به گزارش چغادک نیوز: متن ارسالی علی زارع رئیس شورای اسلامی شهر چغادک بدین شرح می باشد.

به نام خدا

**مردم شریف و آگاه چغادک؛**

وظیفه خود می‌دانیم در برابر اظهارات مغرضانه و یک‌طرفه دو عضو شورا، خانم کردوانی و آقای دهامی، که تلاش دارند عقب‌ماندگی پروژه حیاتی بلوار امام علی (ع) را به گردن مدیران دلسوز گذشته و فعلی بیندازند، روشنگری کنیم. این پروژه، آینه تمام‌نمای سیاست‌زدگی و کارشکنی در مسیر توسعه شهر است.

*۱. برنامه حساب‌شده و تملک موفق (دوره پنجم):پروژه امام علی (ع) با طرحی مدون توسط شهردار محترم، مهندس زارعی، و با تلاش شورا آغاز شد. ما موفق شدیم با صرف کمترین هزینه نقد و با مذاکرات مستمر، زمین‌های مورد نیاز برای تملک (به طول تقریبی ۲ کیلومتر و عرض ۳۰ متر) را به دست آوریم. در آن مقطع، با پیش‌بینی افزایش قیمت‌ها، **مقادیر قابل توجهی مصالح با نرخ پایین خریداری و در سمت شرقی دپو** شد.

**۲. انحراف طرح برای حفظ منافع عمومی:**
اجرای دقیق طرح جامع اولیه، مستلزم **تخریب منازل مسکونی و بخشی از مدرسه استثنایی گل‌ها** بود. شهردار وقت، با مشورت شورا و با هدف حفظ جان و مال مردم و جلوگیری از تبعات اجتماعی سنگین، طرح را به صورت فنی در مسیر زمین‌های خالی جابجا کرد. این اقدام، به جای آنکه تقدیر شود، دستاویزی برای شکایت شد.

**۳. شروع کارشکنی و توقف غیرقانونی (دوره ششم):**
به محض ورود دو عضو جدید به شورا، مخالفت‌های سیاسی با پروژه‌های عمرانی آغاز شد. آقای دهامی (که نماینده شورا در کمیسیون ماده ۵ بود)، با شکایت به اداره اطلاعات و سازمان بازرسی، **دستور توقف کل پروژه** را اخذ کرد. در کمیسیون ماده ۵ نیز، ایشان تنها مخالف تصویب طرح اصلاحی (که ضامن حفظ خانه‌ها بود) بودند و اصرار بر اجرای طرحی داشتند که نتیجه‌اش تخریب و هزینه سنگین بود.

**۴. فریب استانداری با یک مانور آزمایشی:**
نقطه اوج کارشکنی آنجا بود که آقای دهامی، با علم به اینکه **تنها لاین شرقی** بدون عملیات زیرسازی اساسی و فقط با مصالح دپوشده باقی مانده بود، **آزمایشگاه خاک را با هزینه شخصی به آن بخش فرستاد**. نتایج این آزمایش صرفاً از بخش اجرا نشده، به استانداری ارسال شد و به صورت فریبکارانه این تصور ایجاد شد که **کل پروژه** غیراصولی است. بر اساس این نامه (که اکنون سند آن را مشاهده می‌کنید)، استانداری ناخواسته دستور توقف کل پروژه را صادر کرد؛ در حالی که **لاین غربی** (که زیرسازی آن انجام شده بود و سالم بود) به ناحق متوقف ماند.

**۵. جبران خسارت و اجرای اصول فنی امروز:**
علی‌رغم کارشکنی‌ها، پس از سه سال رایزنی، تنها **یک لاین (غربی)** با صدور حکم اجرایی آزاد شد و به اتمام رسید. اکنون که شهرداری مصمم به اتمام لاین شرقی است، ما **تصمیم گرفتیم** کل مصالح قبلی را برداشته و **زیرسازی را به صورت لایه به لایه و فنی و اصولی** انجام دهیم. این اقدام ما، در واقع **تأیید مجدد بر لزوم اجرای صحیح کار** است که پیش‌تر خواسته ما بود.

**نتیجه‌گیری نهایی:**
افزایش هزینه پروژه، نتیجه مستقیم **توقف‌های سیاسی، سنگ‌اندازی‌های هدفمند در کمیسیون ماده ۵ و فریب نهادهای نظارتی** در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ است. کسانی که امروز در فضای مجازی با طرح اتهامات نادرست، خود را در مقام منتقد جلوه می‌دهند، در واقع عامل اصلی عقب‌ماندگی و هدر رفت سرمایه مردم در این پروژه بوده‌اند. ما به مردم اطمینان می‌دهیم که با اجرای اصولی و شفاف در فاز جدید، پروژه‌ای ماندگار را تحویل خواهیم داد، نه یک راه حل کوتاه‌مدت و سیاسی.

علی زارع
رئیس شورای اسلامی شهر چغادک

false
true
false
true

شما هم می توانید دیدگاه خود را ثبت کنید

√ کامل کردن گزینه های ستاره دار (*) الزامی است
√ آدرس پست الکترونیکی شما محفوظ بوده و نمایش داده نخواهد شد


false